AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.383

Min bil är ute på Börsen...

Sida 2 av 2
Gokväll!
Powercrew tog bort bilderna på min begäran. Känns skönt att min bil är borta från marknaden=)

Mvh
David
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
sveder.

Om det vore så enkelt så skulle vi ha en massa med skojare.

Så här fungerar det:

Vid utebliven betalning så tar inkasso över. Om personen bestrider dvs meddelar att det råder en tvist så stannar ärendet där för tillfället. Vad som nu händer är att inkassobolaget (oftast) vänder sig till tingsrätten för att det råder en tvist. När ärendet väl kommer upp och om det blir bifall så kan personen överklaga till hovrätten. Om hovrätten bifaller så kan ärendet överlämnas till KFM för indrivning.

Nu inser du vid det här laget att det kan ta ganska lång tid innan man får betalt.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Ta och gå över blocket och fakturera alla snodda bilder där så har ni nog att göra. Tycker att man gör en stor sak av en skitsak, den har ju inte orsakat nån skada precis? Det absolut enklaste är ju att ta kontakt med annonsören och vänligt men bestämmt be honom radera bilden? Svårare än så behöver det inte att vara.
Visa användare
35
sveder
523iA -07
Jag håller inte med Kävlingepågen till fullo om hur saker och ting fungerar. Men det kan vi lämna därhän. Grejen är att fakturan med påföljande påminnelser är ett påtryckningsmedel, antingen för att få betalt för sin upphovsrättsliga bild eller att den tas bort.

Jag har ett exempel där en tidning publicerade en av mina bilder utan att fråga eller avtala först. Jag skickade en faktura och slantarna trillade in snällt utan protester.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Skillnaden i detta fallet lär ju vara att tidningen tjänade pengar på att publicera din bild.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.