|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! Blev måttligt överraskad när jag gick in på Autopowers förstasida för ett tag sen och ser längst upp min Alpina på Powerbörsen! Det är ju någon som tagit en bild på min bil och satt den som förstabild på sin annons för en 320. Så kan man väl ändå inte göra? Det framgår ju inte heller att bilen på bilden inte är hans.. Mvh David | |
|
Länken till annonsen oxå: Länk //David |
|
|
Nej så får man absolut inte göra! Du äger upphovsrätten till bilden, och genom att göra som han gjort har han brutit mot upphovsrättslagen! Tycker du ska ta kontakt med honom omgående och se till så att han tar bort bilden! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Är det en bild som du lagt upp i din profil? Har du lagt upp en annons i någon tidning så kan det hända att den hamnar på autopower börsen också. När jag la in en annons på Autopower så kom den med i Lila tidningen också. HELT annan text. Mitt telenummer och namn men helt annan utrustning. | |
|
David: Bilder finns även i "reservdelar säljes" Länk M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! www.autopower.se/ovanligabmw/biturbo.asp |
|
|
Det är väl enklast att maila powercrew så att dom får ta bort annonsen. Tror inte annonsören kommer plocka bort den även om man ber honom snällt. Rädds han inte för att stjäla bilder så tror ja inte han kommer bry sig om ett email heller. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Va f-n i reservdelar också! Jag ska ta och skicka ett mail till powercrew nu. Tack för alla svaren!=) Mvh David |
|
|
Hur vet du att det är din bil? Man ser ju bara en bit av en spoiler? |
|
|
ppeellee: min är den silvriga som man ser fälgen på. Jag känner igen exakt den bilden och jag vet att jag tagit den också. Den bilden låg i Galleriet förrut. Mvh David |
|
|
David, har du ringt killen och frågat varför han använder din bild? |
|
|
Anders: Jag har kontaktat Powercrew så får jag se vad de säger. Väntar med att kontakta han som använder sig av min bild. //David |
|
|
Har själv sett min gammla M3- 93 i en annons för en 325- cupe´... Bilden "lånades" oxå av Autopower till en annons där kanal 5 sökte M3´ för test till programmet Motorjournalen, blev faktiskt lite stolt när dom valde min bild som annons bild.... Iofs tror jag inte det fanns så många M3´or i galleriet på den tiden ;-) Gissa vems M3´som infördes i galleriet först ;-) Länk |
|
|
David C1_2.5: Jag håller med, power crew borde radera annonsen omgående! så får han lägga till en ny annons med annan bild som inte är stulen.... åtminstonne borde han fråga om lov först... BTW: snuskigt fin E30... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Detta har hänt mig oxå. Någon tog min bild jag hade ute på Börsen och la in som fälgannons. Blev så jä** paff när jag såg MIN bil på en annons som jag själv inte satt in. Jag mailade kille och han tog bort annonsen. Dessutom skrev jag till honom att fälgarna på min bil bara va 17" och han försökte sälja 18"...bra säljtrick...NOT! Vet dock inte om detta är olaglig...någon som vet? Hoppas Power Crew isf. tar bort annonsen. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Det är olagligt att publicera en bild som man själv inte har upphovsrätten till... Har man själv inte upphovsrätt till bilden så måste man få tillstånd från den person som har upphovsrätten till bilden. En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Oki, låter ju rimligt. kanske skulle stämt killen på mångmiljonbelopp...:-) Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Tack för all respons grabbar! Hoppas att Powercrew kommer radera annonserna om det är som ni säger. Han får väl fiska fram någong kamera så han kan ta egna bilder eller helt enkelt inte ha bild i annonsen. Mugge: Tackar=) Men den är ännu finare nu med en helt ny Alpina-frontspoiler monterad! Mvh David |
|
|
Hehe låter bra... hoppas få se bilen på träffarna i sommar! En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Nu har han lagt till en massa nya bilder... men har kvar bilden på din bil av ngn anledning.... sen har han en bild på en blå alpina spojler... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
| Till er som fått bilder stulna. Skicka ett mail till snubben som stulit och tala om för honom att ni kommer att fakturera för den tid som bilden varit i tryck utan er tillåtelse. När sedan bilden försvinner, av en eller annan anledning, så skickar ni fakturan. Tiden bilden varit i tryck kan ni räkna ut eftersom tidpunkten för annonsens införande brukar stå i själva annonsen. Priset som ni skall debitera kan ni leta upp hos något fotografförbund eller liknande. Det finns regelerat i detalj vad en publicering skall kosta per bild. Sätt 30 dagars betalningstid på fakturan. Skulle han inte betala inom 30 dgr så skicka en påminnelse och ge han ytterligare tio dagars respit. Betalar han fortfarande inte så skickar ni ytterligare en påminnelse där ni säger att ärendet lämnas över till kronofogden om betalning inte inkommit inom tio dagar. | |
|
Bilden är borta... vem tog bort den, powercrew eller annonsören? En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.