|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag funderar att köpa en bmw 540 E34:a Jag vill helst ha manuel men hur är dom lådorna, menar manuel ar ju roligare men ska det vara automat när man har V8, nån som har erfarenheter? mvh//Fredde | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har kört och ägt amerikanska bilar med V8-aut. Har kört många manuella sådana också vilket var rätt så jobbigt med stenhård koppling iof rätt kul ibland men man tröttnade snart.Bmw är ju inte riktigt samma koncept men en V8 med steptronic är väl de bästa man kan köra.Jag har iallafall inte upplevt en finare automat, tyckte MB var bäst innan, men tyvärr är de slagna med hästlängder. Visst är det kanske kul med manuell låda men 100% bekvämare med en automat.Med dagens automatlådor är ju bränsleåtgångsskillnaden marginell.Kan tänka mej att man kör en 540 manuell hårdare så det går kanske till och med mera bränsle. MVH Hasso |
|
Håller med Hasso ang. automat vs. manuell. Har harvat runt i ett par Bronco och Explorer både manuella och automatare och koppling är inte roligt om man vant sig vid automatare. Steptronic är ju oslagbar, tyvärr finns den ju inte på E34:an. Tycker att aut. passar bäst till motorn Är det läge för buskörning så finns ju alltid S-läget, för pulver finns det ju gott om. |
|
|
En god vän till mig har en av få manuella 540 e34....kan verkligen rekomendera den manuella lådan! Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.