AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.799

Vad händer om snuten upptäcker turbo?

Sida 1 av 2
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Som topicen lyder..
Vet alla ens vad turbo är??????.. man kan ju undra..
Vad gör dom om dom ser att du har turbokonverterat?
Blir det bara ombesiktning, eller?

Tycker snuten skall hålla sig till grövre brott, och inte sabba för vi som brinner för våra turbobilar!!!

Länk <---- Mitt projekt

-Hellre gammal å rapp än ny å slapp-
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Dom blir sura och ger dig stryk! =P Ombes. är väl vanligast, men om man kör utan kat kan man tydligen få "miljöböter" och grejer.

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Du lär ju få körförbud och en anmodan om ombesiktning om polisen är grinig.

///Jesper

BMWCS #5494
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Inte körförbud, men ombesiktning lär det ju bli iaf!!

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Det är inte "snuten" du ska va orolig för utan försäkrings
bolaget (om/när du blir inblandad i en olycka)!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Den enda korrekta påföljden är föreläggande om registreringsbesiktning, sannolikt i kombination med böter...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
stoppade i en småtrimmad turbomotor i min 240GL alltså utan turbo=) blev invinkad vid en rutinkoll, den ena snuten tyckte allt såg bra ut sen kom en annan (som hade lite bättre koll) å sa "den här bilen ska inte ha turbo" det blev inga böter men fick köra en månad med bilen sen blev det körförbud och skulle regbesiktas=( så ligger det till

going 2 fast.. expect nothing less..
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Jeppe >>
Med en regestrerings besiktning så följer en massa krångel? Bilen ska omtypas med den nya motorn, papper på effekt och avgaskrav samt i vissa fall andra bromsar??

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Jesperado, pa mitt regbevis star det motor utbytt, vad innebar det vid en besiktning av en 72:as 02:a, tror du jag kan sladda igenom med turbon pa eller ska det sta nat om overladdning oxa eller?? skulle vara soft att slippa halla pa med adapters och skit ju=)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Heinz_Keller: Det där är ältat fram och tillbaka i mängder med trådar, det vanligaste är att man återställer bilen till ursprungsutförandet och genomför en registreringsbesiktning med "uppgifter oförändrade"...

Pitebo: Står det ingenting i fält 71 om vilken motor som ska ligga i bilen har teknikern ingen chans att veta vilken motor den är registrerad med. Då är det ganska fritt fram för dig att göra vad du vill med motorn eller lägga vilken motor du vill i bilen. Tänk dock på att det står en effektuppgift i registreringsbeviset...

Jeppe

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
jesperado: Innebär föreläggande om registreringsbesiktning körförbud på bilen?

///Jesper

BMWCS #5494
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Inte körförbud på platsen. Bilen får köras hem, till verkstad och till Bilprovningen...

Jeppe

Tack for den goda nyheten Jesperado=) kanske blir nasta spis en 4liters 4:a=)

bara till att satta sig och skriva ett sanningsenligt effektintyg;) till lill4:an nu...

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vad ska du med effektintyget till?

Jeppe

nizze1985
Pitebo: Ett enklare sätt skulle väl vara att sänka laddtrycket om dom kräver bänkning av motorn för att kolla effekten...

Keep up the good work!
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
har inte bilen turbo från början så räcker det tyvärr inte med att sänka laddtrycket till 0, du måste ha motorn i ett utseendemässigt originalskick om du ska klara dig igenom..

TwinTurbo=Twice the fun :D

nizze1985
Det var inte det som var grejen... Han hade ju fått besiktigad med bytt motor, men det stod inte vad för motor. Den kan ju lika gärna ha turbo, lr hur?

Keep up the good work!
Ofta står det bara motor utbytt i regbeviset men på vissa, min exempelvis =( står även vilken motor man bytt till.
Men med det sagt betyder inte att du kan segla igenom med vad som helst bara för att det endast står motor utbytt. Besiktningsmannen kan kolla upp papperen från när bilen regades med utbytt motor och där står alltid vad för slags motor som sitter i och det skall även finnas intyg på motorn där.

Det går INTE att komma med bromsintyg eller dyligt till besiktningen för att intyga effekten i motorn. Sånt godtas icke. Det betyder alltså att man aldrig får igenom en trimmad motor. Du får plocka över en motor med mer effekt om det är inom vad som tolereras i din bil men då skall det vara en produktionsmotor med intyg på att den är i originalutförande.
fa
187
fanatic
e21 323-81
e21 315-82
e30 327-85
pratade med en turbo firma..dom sa att det är hur enkelt som helst att få igenom en turbo motor i sverige..jag kan dock inte förstå isåfall varför bängen skulle stanna en!!!!!
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
fanatic: vilken turbofirma var det, dom kan jag gärna betala 10.000:- för att dom åker in och reggar mitt turboprojekt :)

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
fa
187
fanatic
e21 323-81
e21 315-82
e30 327-85
pro-turbo i björneborg!!!!!!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.