|
|
|
|---|---|
|
Vänster bakdörr gått i "baklås".Tagit bort vev o plastinramningen för öppningshandtaget + samtliga åtkomliga skruvar.Klädseln är svår att få loss med stängd dörr. Sitter ju"fastklämd" mot tröskeln Låspinnen o handtaget på utsidan känns "stumma" som något hoppat/hakat av. Svårt att se/nå "låskroken" i dörren mot bak- skärmen . Tänkte ta av gånggjärnen men då sitter dörren fast i dörrspärren. Dragit kraftigt med polygripen i lås/öppningstråden men inget händer. Även bankat kraftigt mot dörren. Något bra tips ? Visst våld mot klädseln ? | |
|
Exakt samma sak hände på min 750iL. Dörrklädseln måste ner, i värsta fall får man förstöra den helt och hållet och sedan skaffa en ny, men om man är försiktig så kan man ta ner den med stängd dörr. BMW CS #5139 |
|
|
detta har hänt på båda mina bakdörrar..på den ena tog jag bort klädseln och skar upp ett hål för att på så vis komma åt c-låset. På den andra testade jag en mer brutal metod med framgång..vevade ner rutan, tog en tång..slet som f*n i knoppen, upp kom den..gissar att jag tvingade runt motorn..dörren funkar hur bra som helst att låsa upp/igen nu..dock utan att c-låset funkar såklart. |
|
| hmm, kanske var för snabb att svara där... Har för mig att mitt handtag inte var stumt på utsidan..möjligt att du har nåt annat fel isf. För mig var det nog c-låsmotorn som gett upp. | |
|
Asså det borde ju gå att öppna dörren med nåt lämpligt "inbrottsverktyg" utan att behöva sabba!!Har du hört med en låssmed? "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Om det är motorn som har bränt kan det fungera att vålda upp låspinnen med en tång eller liknande, är något fel i låsmekanismen så måste dörrsidan ner. Angående inbrottsverktyg kan jag säga att jag ägnade några timmar åt att försöka öppna dörren med mac tools "inbrottsverktyg" avsedda för BMW men utan framgång... BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.