AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.594

Halvljus automatik?

fjamsetramsa
Vart försvann det tipset där man bara behövde lägga om några kablar E 34:a ?? inte det som man måste öppna kontakten...
Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
fjamsetramsa
Tackar...går ut o meckar lite på stubben..
Hmm jag är nog både lite trött o småkorkad idag, så jag behöver nog få detta förklarat lite närmare:

"Tändning i läge två: (körläge)
Strömställaren i läge noll = inget lyse.
Strömställaren i läge parkering = ljuset funkar exakt som vanligt.
Strömställaren i läge ljus till = ljuset funkar exakt som vanligt."

Är inte meningen att man ska få halvljus utan av behöva ändra läget på strömställaren, dvs att halvljuset finns där när man slår på tändningen även om strömställaren står i läge "0" (men att man får sätta den i tilläge för att få tillgång till helljuset?), annars funkar det ju precis som innan modifieringen? :/
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Fungerar detta även på E39?
Vet någon hur man får loss omkopplaren?

MVH
/Jonas
Nyglad 540i E39 ägare!
Johns:

"Strömställaren i läge ljus till = ljuset funkar exakt som vanligt" är det läget du ska ha på strömställaren, skillnaden mot innan är att lyset inte lyser när du stänger av tändningen. Dock kommer läge "0" i fortsättningen också att innebära släckt ljus.

TCG: På E39 kan BMW ställa om till halvljusautomatik via dator, dock bara vissa årsmodeller. Någon annan kanske har koll på det?

____
Reach the door with a breath and a scream.
Finns ett mektips på förbättrad halvljusautomatik på E39 med monteringsanvisning osv.
Styrningen funkar inte som på E34, och original halvljusautomatik är inget vidare, tänder t.ex p-ljusen redan i nyckelläge I och sedan halvljusen i läge II. Mycket bättre att allt är släckt tills motorn är startad.

FP
E39-tipset.
Behöver BMW programera om först, eller kan det göras direkt på importbil?
Du kan köra detta i båda fallen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.