|
|
|
|---|---|
|
Jag tyckte mig se någonstans i min uppsjö av manualer till min 740iAL Navi/TV att man skulle kunna koppla in VHS i en av kontakterna som sitter i bakre nederkant av armstöd/mittkonsol. Är det någon som kan bekräfta detta och isf svara på vad det är för pin-out? I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... | |
|
Bl.a El-Gigianten har en kontakt typ" Stereo-plugg freestyle" med en split till 2 RCA-honor, tryck i den i AV-in och koppla audio till honan och video till den andra så får du upp bilden i navi-fönstret om du ställer kanalväljaren på AV, fördelen är ju sen också om VHS:en går på 12 volt annars blir det lång kabel :), sätt den i AV out så kan Du spela in kartbilden från navigatorn, kul semesterminne :=) M-Maker |
|
|
Jag tänkte faktiskt att man kunde använda en gammal VHS-videokamera. De går oftast på 12 volt. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Har Du bara AV-kontakter på kameran så är det väl lugnt M-Maker |
|
|
Fråga i sammanhanget - går det att koppla in på liknande sätt om man som jag har en nav/TV i fronten på en 535:a E39? Finns det liknande uttag i skuffen? MVh Pär Mvh Pär |
|
|
Kontakte jag pratar om är ett uttag i kupén som är märkt AV IN och AV OUT. Det finns nog bara på BMW 7-serien. Däremot har jag i forumet sett flera hänvisningar till en sida som förklarar var man kan hitta denna koppling i skuffen på E39 I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Ohrberg, kolla på: www.bmwtips.com under tips&tricks eller på: www.750i.de/e/repair.htm så finns det lite info och bilder M-Maker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.