AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.346

Tillbaka från Tyskland!

Sida 2 av 2
liste:
Har ej hittat något phaeton forum faktiskt, d skulle nog inte vara lika aktivt som autopower kan jag gissa..=)
Har för mig att det endast rullar en 10-20 bilar i Sv så det lär dröja innan det dyker upp ett "phaetonpower" på nätet iaf.=D

Tretretti:
Tackar, ja d hoppas jag med...trodde att folk skulle ta bilen för en Passat men men...har redan fått en del frågor varför jag inte köpte en A8 tex. Då ler jag bara..hehe
Håll ut det kommer nog en 545 och en Xj8 tillslut. ;o)

Ny bild 18 Jan-
Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Soki >>

Är du säker på hur många bilar det finns? Jag skulle hellre tippa en phaeton på 1000-2000 bilar... har ALDRIG sett någon i verkligheten, och då gör jag ju nästan inget annat än ligger ute på vägarna... ;)

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Menar du att det skulle gå en Phaeton på 1000-2000 så skulle det vara färre än 10-20 st? Om det gick en phaeton på 2000 bilar så skulle det vara en ganska vanlig syn eftersom det rullar 4 miljoner bilar i Sverige :)
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
När jag tänker efter så kanske det är fler... men med tanke på att stooora dyyyyyyra lyxbilar inte är direkt någon dussinvara. Det lät bra iallafall... :) Men fler än ett par hundra bilar tror jag inte att det finns i sverige iallafall :)

// Erik

----
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag vet att det är såld EN Phaeton W12 i Stockholm iaf. Detta är visserligen en bil som få köper, men ändå, tror den såldes till någon Wallenberg'are :)

mvh

Simon
Som sagt jag tror inte ens det rullar 100 st Phaetons i Sv.
Snarare runt 20st. Väldigt sällsynt på vägarna här iaf. Det är väl bara Maybach/Aston/Bentley och Rolls som är mer sällsynta av tungviktarna.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
Hmm.. .läste nog ganska fel i ditt inlägg soki... uppfattade det som att du skrev att det rullade en (1st) Phaeton på 10-20 bilar här i sverige... :))

// Erik

----
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Har det sålts så många som 20 Phaeton i Sverige? Hörde en siffra i höstas om att det fanns fyra svensksålda, men det kan ju vara tokigt.

En av dem rullar på Östermalm i Stockholm (var annars?). Såg den då och då tidigare, när jag jobbade vid Karlaplan.

My Bimmer is my mistress
Nä ja har ingen aning, drog till med 10-20 ink. import. Vet att det finns minst 3 importer, en sv såld i uppsala och en i sthlm. Kanske inte finns mer än 10...Nån som vet om det har levererats någon maybach till sv?

Ny bild 18 Jan-
Länk
har sett en svart 12:a rulla runt vid centralstationen, brukar köra förbi i autobahnfart ibland då ja står å väntar på bussen =/

sen borde väl högsta hönset hos svenska volkswagen ha en sådan kan man ju tycka....

/Cronor
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
cronor:
Han kör en Passat W8 kombi med 20" ATS-fälgar

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja, det har sålts en ny Maybach till Umeå vet jag. Har bara sett Maybach på bild, men fulare bilskrälle får man leta efter.

Tur att man inte är rik (dagens lögn ;-))

/330

My Bimmer is my mistress
stephan: har ingen aning om hur dom fälgarna ser ut, men det lär ju se rätt fett ut!
finns det ingen hos generalagenten som kör phaeton då?

håller med om att maybachen inte är speciellt vacker. däremot ser den majestätiskut! (om man vet hur dyr den är då :D )

/Cronor
Maybachen är vacker, skulle inte ha något emot att ha en Maybach som andra bil...;o) efter E38an förstås.

Sedan så fanns det en kille i Södertälje som körde Phaeton V6. Men jag tror det nu är touareg som gäller.

Ny bild 18 Jan-
Länk
har åkt Phaeton W12, bra drag, skön bil

wroom*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.