AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.347

Tillbaka från Tyskland!

Sida 1 av 2
Tänkte bara tala om att det gick hur fint som helt. =)))
Åkte ner i Söndags till Amsterdam, vidare till tyskland på måndag morgon. Tittade igenom bilen samt provkörde. Gav besked till banken innan lunch och pengarna kom in till handlarens konto ca. kl 3. Lämnade av hyrbilen i Holland ( nära den tyska gränsen ) runt 7 tiden.
Kom hem kl 12 idag på dagen efter en lång natt-resa, Enschede - Sthlm via Hannover, Hamburg, Köpenhamn och Jönköping.
Skulle jag göra om denna resa igen så skulle jag gärna göra om det i en Vw phaeton. ;o)
Alternativen från början var MB S klass, MB clk cab och Vw phaeton och efter mycket övervägande så bestämmde jag mig för Vw och började leta. Hittade mitt objekt för ca 3 veckor sedan nu äntligen är allt klart.

Slutligen så vill jag tacka för alla tips, utan det här forumet samt ett par personer som hjälpt mig personligen så skulle jag aldrig lyckats genomföra det här. TACK! =)

Ny bild 18 Jan-
Länk
Grattis! Skönt att allt gick bra.

Några bilder på nya bilen?

/Micke
Oj, har du köpt en Phaeton! Vilken motor blev det, V6an?
Grattis!
Phaeton är stabil!

/Simon
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kul bilval Soki! Phaeton är ganska phet if you excause my phun.

Hur står den sig i jämförelse med e38an? Kan inte rulla allt för många phaeton i sverige?
Gemini__
Oj, kul! Berätta mer om bilen nu va =) Phaeton är en mycket vacker skapelse. Extra roligt att det inte finns alltför många ex. i Sverige heller. Grattis till nya kärra!!

Mvh:
Thomas

Länk
Instämmer med övriga här, fin bil och kul med en bil som inte är alltför vanlig på våra vägar, av de tre du nämner så hade mitt val också blivit Phaeton. Hör av dig när du ska sälja ;-)
Inga bilder än, men det kommer inom en snar framtid.
Det blev en V6a fast den känns inte trög på något sätt.
Det är inte 0-100 som spelar roll utan komforten runt 230 som är viktig. ;o)
Ska jag jämföra den med E38an så har tyvärr bmwn inget att ge. Men det är trotts allt en gammal konstruktion så, men innan jag bestämmde mig så gjorde jag jämförelser mellan 7serie, Sklass, a8, Lexus ls430, Jaguar xj och Vw phaeton.

Efter att ha jämfört design, invändig och utvändig samt kvalitetskänsla/helhet så var det MBn, Lexus och Phaeton kvar.
7serien har väldigt hög kvalitetskänsla men går bort pga. design. Jaguar xj och Audi A8 gick bort pga. saknaden av lyxkänsla samt sämre kvalitetskänsla och design.
MBn har en fin kaross men har inte alls samma känsla vid körning, börjar även kännas gammal.
Lexusen har bättre komfort än S klass. Båda har dock samma kvalitetskänsla i kupén men kan inte mäta sig med Vwn. Lexusen har en mycket tystare motor än phaeton samt MBn hade en bra växellåda men annars var det inget speciellt med dessa bilar, det var bara riktigt bra bilar utan det där lilla extra som phaeton har.

Så med den bästa komforten, bästa kvalitetskänsla och en väldigt vacker design så var valet inte svårt. Sedan att bilen är ovanlig och är relativt diskret är bara positivt enligt mig.

Det enda negativa som jag hittar är att det inte finns någon fri fart här i Sv. ;o)

Ny bild 18 Jan-
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Hrm. Kanske dags att gå ett trappsteg upp från min Passat... Låter ju onekligen riktigt riktigt bra detdär. Kikade på mobile.de och de var ju faktiskt inte så extremt dyra. Verkar vara en kanonbil.

Får gratulera till ett intressant köp!
li
1.959
liste
535i -89
Vad kul att det gick så bra, Soki! Stort grattis till ett utmärkt bilval! :)
Grattis Soki!
Diskret är den väl ändå inte ;)
Riktigt snygg och som sagt ovanlig.

//Lazze
Scheckheft
Hej Soki
Strongt gjort av dig! Grattis. Hoppas du hade lite nytta alla tfn samtal vi hade.
En sak bara: vilken väg har du kört? Hannover? Tagit en liten omväg för att testa VW:n? :)) Från Rheine, där du köpte bilen, kör du ju direkt på A1 riktning Hamburg.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Mer bil för pengarna går nog inte att hitta. Bara man inte köper de billigaste som i alla andra fall...en riktig kanon bil!! =) Mitt ex. är knappt heller inkörd, har endast rullat några 100 mil så jag hittade verkligen dröm bilen.=D Jag får tacka turen för att det gick så bra, o den är visst diskret. =))

En kort berättelse om resan finns här---> Länk

Scheckheft:
Som sagt utan dig och samt några andra så skulle affären ej ha blivit av. Trodde att det skulle vara omöjligt att genomföra affären utan tyska kunskaper men det gick ju. Bara man vill och förbereder allt i minsta detalj. Synd att vi inte åkte ner tillsammans den här gången, men det kommer säkert fler tillfällen. Tack!

Ny bild 18 Jan-
Länk
Jo...
körde via hannover pga. den fina vägen. Var ju tvungen att testa bilen lite, det är inte varjedag man kör autobahn =) Men jag måste säga det, holland hade lika bra vägar om inte bättre faktiskt.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Lycka till... störtcoolbil, fast en sak förstår jag inte..

"och Audi A8 gick bort pga. saknaden av lyxkänsla samt sämre kvalitetskänsla och design."

lite som att såga en rolls till förmån för en koreansk lyxdroska

Eller som mattsons bil gjorde , begtest mellan bmw 750 mot nissan micra , bägge 89 årsmodell och micran vann...
R

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Grattis, synd bara att holländska polisen är så förtjusta att använda kameror för att ta minsta lilla fortkörning.

//Robban
Grattis Soki!

Kul med en bil man ej ser i varje gathörn. Ser fram emot att se den live. E38:an är fortfarande den vackraste bilen :)
Hur gick det med sömnen eller körde du nonstop?

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Soki >> Haha, jag hade rätt!! Gissade ju på en Phaeton :)
Hur smakar det hårda brödet förresten? :D Skämt å sido, jag hoppas du kommer trivas med bilen och att du iallafall har råd med lite makaroner och falukorv! :)

När får vi se bilderna? *nyfiken*

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Heinz_Keller:
Du hade rätt ja. =))
Jo brödet var bättre än väntat, nu kommer man helt utvilad hem iaf. efter affären.;o)
Lite bilder från resan och på bilen finns här ( två delar ). ---> Länk

Weiss:
Har nog vägarna förbi snart så det är inte omöjligt att jag tittar förbi.... fått tag på några nya fälgar än då? =)

Ny bild 18 Jan-
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Soki - många fina bilder på många fina bilar. :) Finns det något Phaeton-forum förresten eller är det lika svårt att hitta ett vettigt sådant som det är för E65?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hej Soki

Grattis till en fin bil. Hoppas att du blir nöjd. Och du kommer ju garanterat inte att försvinna i mängden!

Själv hade jag tagit nya XJ8 på rotfläsk i prisklassen (eller en ny 545) men smaken är ju dessbättre delad. Istället får jag åka tunnelbana och drömma om XJ8 och 545...

/Carl

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.