|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett litet problem som kanske fler än jag har; om jag ger fullt rattutslag och skulle tex köra ner i en lite grop, typ brunnslock, så går däcket emot skärmkanten, vilket resulterar i en utvikt skärmkant = fult... Är det pga att dämparna och fjädrarna är sopiga? Eller är rullomkretsen på däcken för stor? Eller lite av varje? Vad ska man köpa för fjädrar och dämpare? Jag skulle ju helst vilja ha ställbara i höjd, ev dämpning oxå. Vad har ni för dimension på era 17" däck? 205/40 -17 hade jag tänkt köpa. Någon som vet några BILLIGA men gärna bra däck? Shit det blev många frågor... //Peter | |
|
weitec Tycker jag är mycket prisvärda stöt dämpare/fjädrar finns på Länk 205/40/17 bilir 4cm mindre i rullomkrets än orginal 195/65/14 Länk billiga men bra däck kanske kumho 712 |
|
| andra länken ska vara Länk | |
|
Tack för svaret! Är det 195/65 -14 orginal? Jag hade för mig att det var 195/60 -14... Jag har kikat lite på weitec men det finns ju inte som är justerbar i höjd... Skulle nästan hellre ha det än i hårdhet... Ingen som har haft samma problem med skärmkanterna? //Peter |
|
|
jo du hade rätt på din så är det 195/60/14 på min 88 så är det 195/65/14 |
|
|
Jaha... Skiljer det på dimensionerna på däcken på olika årsmodeller?... Crazy... Men det borde väl inte spela någon roll om jag har lite större dimension på däcken för hjulhusen är väl lika? Eller? Jag vill bara inte att däcken slår i skärmkanterna när man svänger Men som sagt det kasnke inte ens har med däcken att göra... Man blir ju inte klok på dethär... //Peter |
|
|
jag ligger på ca +7cm omkrets på vinter däcken och det är på gränsen 205/40/17 blir ca +2cm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.