|
|
|
|---|---|
m-king |
Jag har sökt lite på forumet, men alla säger olika. Någon som vet ? |
|
På din 318is 16V så vinner du inte så mycket effekt. Några få hästkrafter skulle jag tro. Det du istället vinner på ett friare avgassytem blir en varvvilligare motor. Det räcker igentligen med en annan slutburk, tex Apple racing eller liknande för att få en varvvilligare karaktär. Extraktorgrenrör har du redan på din M42 motor. Jag vet att Supersprint erbjuder ett annat extraktorgrenrör men exakt vad som skiljer vet jag inte. Möjligen är rören kortare fram till kollektorn. /Anton |
|
|
Troligen så är det längre rör till kollektorn på Supersprint-rören. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Anton: Om man får en varvvilligare motor så vil t.ex 0-100-tider förbettras (i teorien) då motoren snabbare uppnår det registeret var HK befinnar sig.. En varvvilligare motor skulle definitivt upplevas som att man har fått mer hk, vil jag tro.. Men är det möjligt att detta stemmer? | |
|
Morten M: Ja det har du rätt i. Men det blir marginell skillnad isf. Jag har inte märkt någon speciell skillnad efter ha bytit ut mitt avgassytem. Låter mer gör det och det varvar upp lättare. /Anton |
|
|
Jag kan helt klart mer om Hoj motorer än bilar men det fungerar kanske likadant. med ett öppnare system får du mer på toppen av registret, däremot så kan du tappa lite i botten på låga varv. /Mvh Erik |
|
| när jag presis blitt klar med min turbokonvertering så hadde jag 3" hela vägen från turbon til en "vanlig" slutburk. och ja tyckte att den inte ville varva nått. tog bort slutburken. volla varva jätteglat. men den är ju ingen 318 ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.