AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
894

var jag först nedccabbad i år?

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
tog ut bilen för första gången i dag vid lunchtid. Vilken sol! äntligen kändes allt rätt. stannar vid rödljus vid Sveaplan och bredvid mig glider in en Boxter. killen kickar på mig , ler och pekar på solen och sedan på taken. Båda två hajjar till och omedelbart trycker på cabbknappen! Yessssssss! Jag har väntat på det ghär i snart 5 månader! På med maxvärme och ut på E4an mot Kista. Roligaste halvtimmen i år i alla fal för min och antagligen även Porschekillens del!
black Z3:

Kan tänka mig synen två stycken cabbar antar det känndes som en hel avlöning så himla skönt:))var oxså ute och gled på E4 på vägen till kista, du såg inte en svart M3?

Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Härligt, grattis. Jo du är nog först. Men mars är inte slut än, så räkna med många biltvättar framöver i snömodden.

Annars med dunjacka+huva borde 10 minus inte vara problem, och man slipper imma på rutorna....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tveksamt om du var först såg en lirare i januari som körde nercabbat när det snöade. Ja Z4 killen i göteborg som varit på tapeten tidigare :)
Jag antar att jag var först! Jag körde med min fd BMW Z3 2,8 innan jag krockade den i december, snö ute och ett par minusgrader.
Rutorna uppe och Canada Goosen`s luva över huvudet.
Folk trodde nog man va trög, men de är man ju lite också ;)

Men snart är det dax på riktigt, när det är omkring +8grader ute och solen lyser brukar det komma ut ett par cabbar i Växjö som glider nercabbat! Jag ska vara en av dem även i år!

MVH

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
yatooil: Eller så var du sist förra året snarare ;)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Oj oj vad du var sent ute i år Black Z3 ;)
Själv cabbade man ner i början av januari

/Andreas
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hmm varför äger jag inte längre några bilar enligt min user?

/Andreas
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
*Hehe* va coolt... är det någon fler än jag som kör med sommar däck nu ?
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Hihi ... jag kör med sommardäck :-)

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Det är inga problem att köra nercabbat på vintern med Z3.... man har ju värme som sagt var =)
Som kallast har det varit -18 när jag körde nercabbat :-) Satt då endast i långärmad tröja men med FULL värme på.

Med förra Z3'an jag hade körde jag även nercabbat ett tag i snön när jag var ute och sladdade men det var lite irriterande när man fick en snöboll i ansiktet uppkastad av däcken :)

Menmen... vad gör man inte för lite frisk luft!? hehe

Var ute och körde lite nercabbat med två.åtta för ett par veckor sen... när vi stannade vid ett rödljus veva gubben i bilen jämte ner rutan och undra om vi hade pencilin med oss.... den dumme saten fattade inte att vi förmodligen har bättre värmepaket i Z3'an än vad han hade i sin jävla renault kango eller vad det var han körde.

Såååå.... av med taket nu allihopa! Var inte rädd!

/Magnus
ni har ju sett Saab reklamen :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sådärja....
Nu är hardtopen undanstoppad (för ett tag iaf) och hemresan från jobbet blir utan tak :)
vilken tur att solen skinner i Stockholm! Önskar en lycklig hemresa Anders!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

NOLL7NOLL
Starre: du åkte möjligen inte förbi på söder med en nytvättad M3:a den dagen. Svart och glänsande....
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Z3c,
Tack, ska njuta så mycet jag kan!
Helt ljuvligt väder idag, inte så varmt men man kan ju låtsas... :)

Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Hur klarar bakrutan att vikas fram och tillbaks i 10 minusgrader ?
Annars håller jag med om att värmeresurserna skulle räcka till en hel buss. Det är ju mycket varmt järn därframme i en så liten kärra.

Sitter och jobbar vid Fridhemsplan, och i skrivande stund ser jag en nedcabbad Z3 silver utanför kontoret.....
NOLL7NOLL:

Det har aldrig hänt att jag har kört på den sidan om stan så nix, dessutom är det inte så ren****

Ironman:

Såg oxså en Z3 på f.m vid S:t Görans sjukhus
Körde utan tak idag/igår torsdag ja mé... Vilken känsla :-D

//Svebba
- Jag är schnell !
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag oxå ... Det var helt underbart =)

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.