|
|
|
|---|---|
| tog ut bilen för första gången i dag vid lunchtid. Vilken sol! äntligen kändes allt rätt. stannar vid rödljus vid Sveaplan och bredvid mig glider in en Boxter. killen kickar på mig , ler och pekar på solen och sedan på taken. Båda två hajjar till och omedelbart trycker på cabbknappen! Yessssssss! Jag har väntat på det ghär i snart 5 månader! På med maxvärme och ut på E4an mot Kista. Roligaste halvtimmen i år i alla fal för min och antagligen även Porschekillens del! | |
|
black Z3: Kan tänka mig synen två stycken cabbar antar det känndes som en hel avlöning så himla skönt:))var oxså ute och gled på E4 på vägen till kista, du såg inte en svart M3? |
|
|
Härligt, grattis. Jo du är nog först. Men mars är inte slut än, så räkna med många biltvättar framöver i snömodden. Annars med dunjacka+huva borde 10 minus inte vara problem, och man slipper imma på rutorna.... |
|
| Tveksamt om du var först såg en lirare i januari som körde nercabbat när det snöade. Ja Z4 killen i göteborg som varit på tapeten tidigare :) | |
|
Jag antar att jag var först! Jag körde med min fd BMW Z3 2,8 innan jag krockade den i december, snö ute och ett par minusgrader. Rutorna uppe och Canada Goosen`s luva över huvudet. Folk trodde nog man va trög, men de är man ju lite också ;) Men snart är det dax på riktigt, när det är omkring +8grader ute och solen lyser brukar det komma ut ett par cabbar i Växjö som glider nercabbat! Jag ska vara en av dem även i år! MVH 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
| yatooil: Eller så var du sist förra året snarare ;) | |
|
Oj oj vad du var sent ute i år Black Z3 ;) Själv cabbade man ner i början av januari /Andreas |
|
|
Hmm varför äger jag inte längre några bilar enligt min user? /Andreas |
|
| *Hehe* va coolt... är det någon fler än jag som kör med sommar däck nu ? | |
|
Hihi ... jag kör med sommardäck :-) ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Det är inga problem att köra nercabbat på vintern med Z3.... man har ju värme som sagt var =) Som kallast har det varit -18 när jag körde nercabbat :-) Satt då endast i långärmad tröja men med FULL värme på. Med förra Z3'an jag hade körde jag även nercabbat ett tag i snön när jag var ute och sladdade men det var lite irriterande när man fick en snöboll i ansiktet uppkastad av däcken :) Menmen... vad gör man inte för lite frisk luft!? hehe Var ute och körde lite nercabbat med två.åtta för ett par veckor sen... när vi stannade vid ett rödljus veva gubben i bilen jämte ner rutan och undra om vi hade pencilin med oss.... den dumme saten fattade inte att vi förmodligen har bättre värmepaket i Z3'an än vad han hade i sin jävla renault kango eller vad det var han körde. Såååå.... av med taket nu allihopa! Var inte rädd! /Magnus |
|
|
ni har ju sett Saab reklamen :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Sådärja.... Nu är hardtopen undanstoppad (för ett tag iaf) och hemresan från jobbet blir utan tak :) |
|
|
vilken tur att solen skinner i Stockholm! Önskar en lycklig hemresa Anders! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
NOLL7NOLL |
Starre: du åkte möjligen inte förbi på söder med en nytvättad M3:a den dagen. Svart och glänsande.... |
|
Z3c, Tack, ska njuta så mycet jag kan! Helt ljuvligt väder idag, inte så varmt men man kan ju låtsas... :) |
|
|
Hur klarar bakrutan att vikas fram och tillbaks i 10 minusgrader ? Annars håller jag med om att värmeresurserna skulle räcka till en hel buss. Det är ju mycket varmt järn därframme i en så liten kärra. Sitter och jobbar vid Fridhemsplan, och i skrivande stund ser jag en nedcabbad Z3 silver utanför kontoret..... |
|
|
NOLL7NOLL: Det har aldrig hänt att jag har kört på den sidan om stan så nix, dessutom är det inte så ren**** Ironman: Såg oxså en Z3 på f.m vid S:t Görans sjukhus |
|
|
Körde utan tak idag/igår torsdag ja mé... Vilken känsla :-D //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Jag oxå ... Det var helt underbart =) ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.