AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
886

Kostnader för 320 vs. 325

Hej, jag har börjat fundera och planera lite om vad jag ska skaffa för bil. Och jag undrar främst om kostnader som försäkring, reservdelar och diverse andra driftkostnader.
Kommer det kosta mig mycket mer att ha en 325i mot en 320i e36?
Eller om man jämför mot en 525i e34?
Frågar er eftersom ni har lite erfarenheter och kanske kan hjälpa mig så att jag inte åker på en chock i efterhand.
Andie_83
Hejsan chrippaz och välkommen till forumet. En 325/525i är ganska mycket dyrare än en 320i. Men köper du en lite nyare 325:a så slipper du nog dom flesta utläggen. Min -93:a kostar mig typ inget förutom lån, försäkring, skatt och bensin. Försäkringen kostar 1250 kr i månaden, hel hos Folksam och pappa står för den. Den dricker alltid under litern då du kör med vett i huvudet :)! Du kan ju få den att dricka typ 3 liter milen också, men det gör man inte så ofta. En 325:a är ju oftast mer utrustad än en 320, och lullul är ju alltid skoj :)

Ha det bra, undrar du mer så bara skriv

Lycka till

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Andie_83
Förlåt mig, hjärnan låg bredvid. Försäkringen kostar 504 kr i månaden. Sorry, ska nog sova nu :)

Ha det gott

MVH

//Andy

Ok, så svaret är att det kostar mycket mer ;)
Frågan är bara om det är värt det, det tål att tänkas på.
En 93 är ju fortfarande 11 år gammal och man kan ha otur att behöva reparera och då antar jag att det dyrare med en 325'a.

320 känns väldigt standard fast det kanske är en sån man ska ha som första bil.

Nej men som jag sagt, jag får tänka på det lite.

Tack sålänge
//chrippaz
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
jag rekomenderar 320 som första bil. den är mycket pigg med sina 150 hk dessutom så är den både billigare i försäkring och soppa mässigt.

det var min åsikt lycka till med ditt bmw val

bjohari
Andie_83
Alltså som jag skrivit i en tråd med ungefär samma fråga tidigare, så tycker jag att 320:n är BMW:s mest prisvärda bil. Du får sexa med rätt bra gå, du får rätt schysst utrustning och billig drift. Det jag menade är att mycket vill ha mer. Men som förstabil ta en 320, absolut!!

MVH

//Andy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.