AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
987

Total omlackering

Tjo!
Fick alldeles nyligen en oväntad (men extremt uppskattad) summa pengar, och bestämde genast och på en gång vart dom pengarna skulle gå :-).

Har länge velat lacka om bilen HELT, och därför också fixa den rost som finns. Är det någon som har en aning om vad det kostar ungefär, och var man kan göra det?

/ J
Det är ganska svårt att säga. Jag har t.o.m tagit kontakt med firmor och frågat och de säger att man ska komma ner "så får vi titta på det och bedöma sen". Så det är väl det du får göra :)
räkna med ca 15 - 20 000 :- om du ska göra det "vitt"... då är det en utvändig lack och inte inne i motorrum eller insida dörrar.
Jo
39
Joan
118d -2008 E87
Stämmer helt det C.Douglas skriver.
Jätte svårt att säga något precis utan att ha sett bilen.

Priset beror ju på vilket skick bilen är i, hur mycket lack firman behöver göra.
-BeeMWe-
Hm jag ska lacka 528an själv. Pippigul, blanksvart eller brittish racing green blir det.

Gold
brittish racing green är nice!
-BeeMWe-
Med ett par 16" bbs krysseker kan det bli läckert :)

Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Kolla på Länk dom erbjuder ganska billig lack, finns typ under Tjänster på deras sida..

Länk <--- Meine auto

-Hellre gammal å rapp än ny å slapp-
Hon bor i stockholm så hon vill nog lacka den där också antar jag.
Allting beror ju på hur mycket förarbete det är och hur nogrann du är.

En seriös hellack, där bilen ser fabrikslackad ut kan gå på 45 - 50 000:- vitt.

Men sen finns det många lackeringsfirmor i Stockholm som gör det för 20 - 30 vitt. Vill du göra det svart så får du nog betala 15 kanske. Detta är inviduellt, som sagt mycket hänger på hur kräsen du är. Vill du att lacken ska se perfekt ut på 1 cm avstånd eller nöjer du dig med att den ska se bra ut från 3 meters avstånd. Om du hittar någon lackerare som du känner så får du det mycket billigare och säkert inget fusk då också.

Lycka till.

Mvh
hawar
Jag är ledsen att behöva säga det, men att betala för en total omlackering av en 518 -87 är (ur ekonomisk synpunkt) inte mycket bättre än att slänga pengarna rakt i sjön :-(

Jag tycker att du ska spara pengarna och lägga dem på nästa bil istället, alternativ köpa "ny" bil direkt!

Lycka till!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Jo..Ska man lägga pengar på en omlackering så ska bilen va i toppskick i övrigt. Om man nu inte lyckas få tag i nån somkan göra ett hyffsat lackjobb för typ 4-5000kr..

///Jesper

BMWCS #5494
Jag håller med Kalle, om du nu inte hade tänkt behålla bilen ett bra tag till och då kan det ju vara värt en ny lack :)
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag ska snart lacka om min 1602:a och dom sa till mig att räkna med ca:15000:- för utvändig omlackning,motorrum,bagage + Invändigt vid dörrarna.Detta ska göras på en seriös firma som ger garanti på jobbet=Vitt alltså.
En sak till:vad hon vill göra med sina pengar är väll hennes sak eller?Tycker det är kul att nån vill rädda dessa gamla bilar ifrån döden....snart finns det ju inte så många E28:or på våra svenska vägar,ännu mindre 02:or.....................

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.