|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
kan man isolera huven? asså under skyddet? mvh/Lippen -Opel kadett GT.. en riktigt skönhet, 325:an e en dyr åsna som e roligare än GT:n- |
|
|
JohnnyB: Minns inte exakt men de va billigare än jag trodde. Tror de va runt 200/styck och lite dyrare för den till bageget. Tror den låg på 400 men min va riktig sliten så de va de värt att byta den. Priserna avser 4-dörrars men jag skulle tro de är samma för coupen... |
|
| Min son har använt spray som ljudbyggare använder.Detta sputande han i dörrarna på sin bil.Det gav en mycket bra ljudisolering.Jag kommer att plocka bort inredningen i bagaget min nya Z3 och isolera hjulhusen plus ev dörrarna.Z3 ger väldigt mycket däckljud när cabben är stängd,även med orginal hjulen.Med rejäla sulor torde det bullra än mer.Jag tro den kostade 250:-/flaskan.Jag räknar med att det går 3-4 flarkor.Jag har isolerat min Ladrver Defender med s.k blymatta+mycket annat.Mattorna är svåra att fästa,spayen är betydligt enklare och ger mycket bättre dämpeffekt. | |
|
ravve -> Åk till nån bmw återförsäljare och köp plastclips som dörrsidan sitter fast med innan du demonterar den. Några av dessa clips brukar gå sönder och då är det bra att ha.. Dom är billiga. Ett litet tips från mig om man har gnisslande dörrsidor är att tejpa alla anläggningsytor med samma tejp som man lindar bladet på hockeyklubbor med. Jag hade väldigt knirkiga dörrsidor och dom blev knäpptysta efter att jag gjort det. Och så en fråga: Mycket ljud verkar komma från hjulen på åtminståne e36. Hur dämpar man det effektivast? Kan man sätta dämpningen på tex innerstänkskärmarna? Vilken sorts dämpningsmaterial skulle passa bäst där? ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
| Häe finns det bästa medlet!! Länk | |
|
Hej! Ingen bra ide´ att pensla med trög underredsmassa va´ ? Äntligen BMW :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.