|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått på 20 tums Alpinafälgar på 750:n och undrar hur man stänger av lufttryckskontrollen, då det inte sitter några sensorer i de nya fälgarna. Den plingar varje gång man stänger av bilen och jag undrar nu om någon vet hur man inaktiverar funktionen helt. MVH Gustav Svensksålt Drehmoment! | |
|
Precis lika för mig ,vet ej om det går att ta bort. |
|
|
Lever med samma fel på min. Går inte att deaktivera enl. BMW (i mitt fall Segeltorp samt Solna). Tyvärr bara att leva med eller sätta i nya a ca 900:- st + montering. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Tycker ni inte att det är "billigt" med tryckvakt när man har sådana fälgar och däck som kostar "en hel del"? Själv skulle jag inte fundera på att inte ha däckkontroll runtom, det kan ju vara en ekonomisk katastrof om man kör sönder en fälg el.dyl. |
|
| Håller med, kör man på såna puckar så känns det som småpengar mot vad en ny fälg + däck kostar . . . . . kan ju säga att personligen så tycker jag att Alpinas 20´ är bland det absolut snyggaste som finns i fälgväg. Skulle mer än gärna ha såna på min egen bil . . .. | |
|
Hut löst pris för trykvacktsventilen. |
|
| WAN: jag tror du ändrar dig efter din första smygpunka på din bil ,tror knappast du gör "fordonkontroll" varje gång du åker iväg i bilen. | |
|
går runt bilen o tittar på däcken varje gång före körning, står i regelboken. |
|
|
Man Märker ju fort om man har dåligt med luft, fick punka på ett 17" däck när jag skulle ta bilen åkte ca 3meter å märkte de.. sen när jag tog av däcket hade all luft gått ur de. tur man hade ett reservhjul! men man vill ju inte paja en fälg! Dom är dyra å sen en ny fälg kan se fan ut.. eller dom andra ;) nya vs gamla i puts å dyligt! Min bil Länk |
|
|
Gustav S. Går det inte att flytta dina gamla luft kontroller till 20 tumarna. Har för mig att den sitter skruvad i ventilen |
|
|
Så vida inte ventilen sitter innanför c locket så klart |
|
|
Tips ! Se bara till att däckverkstaden som du anlitar för att montera har verktygen som behövs. Annars får du som i mitt fall stå där med långnäsa och se sensorerna följa fälgarna som skulle till försäljning. :( Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.