|
|
|
|---|---|
| vilka 5 växlade bmw lådor finns det som klarar 300hk+ men som inte är så dyra? | |
|
Jag tror alla 6-cylindriga bmw:s lådor klarar 300hk. Det är väl i stort sett samma växellådor i alla bilarna. Det är bara slutväxeln i bakaxeln som är olika till olika motorer. Kan inte tänka mig att man skulle göra en klenare låda till bilar som är svagare motor. 3.0 liter och neråt är nog samma och däröver en kraftigare är min högst okvalificerade gissning... Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
|
Hur dyra begagnade lådorna är har inget med hur hållbara dom är, det är endast säljaren som sätter pris. Du kan köpa en M5 låda för 1000spänn eller 7000 som jag nu såg på säljes. Hoppas ingen köper den. Vissa har inget vett när det gäller att ta betalt för gammla slitna lådor. Betala aldrig mer än ca 2500 för nån låda, allt annat är överpris om den inte är dokumenterat i nyskick. det skiljer en aning mellan lådorna...men om du köper en låda från stora sexan som är nyare än 86 så är den bra. De äldre finns det vissa som inte är lika bra av.. Men 300hk ska dom klara allihop om dom är fräscha. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.