|
|
|
|---|---|
| Tjena har köpt en MIG/MAG svets som går på tre fas.i min garage har jag vanligt kontakt,finns den något sätt att koppla in den,med adapter eller liknande.tacksam för svar | |
|
Tvärtom hade varit lättare, men nu tror jag att det är "omöjligt"! Kan vara så att du får se till att någon drar fram ett 3fas uttag till garaget, eller om du har någon snäll och trevligt granne som har en lång skarvsladd! |
|
|
Tvärt om går som en dans (förutsatt att det ligger nolledare till uttaget vilket det inte alltid gör till gamla platta 3 fas handskar (uttag)) Finns det en elcentral ("proppskåp") i ditt garage?? Gör det det så är det ju ganska stor chans att det finns 3 fas fram till ditt garage och bara den sista lilla biten som behövs göras, finns det inte det (t.ex. mindre villa garage) så är det kabel (min. 5G2,5) till Central eller elmätarskåpet Tänk på att du inte får gör något av detta själv utan även kabelklammandet kräver behörig elektriker ( fast all du behöver finns på t.ex. OBS eller Jula) läs mer på www.elsak.se. lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| det finns stor proppskåp och det finns två trefas uttag som är inte i kopplad,finns det några trix man kan göra | |
|
Det finns det....hehehe Helt 100 på att uttagen verkligen är urkopplade?? ( inte bara säkringarna urdragna??) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| ja de är urkopplade,jag ringde fastighetsskötaren o han sa att de är urkopplade på grund att man inte använder dem,men de funkade en gång i tiden en snubbe innan mig hade en tryck press i kopplad.O han va inte villig o hjälpa mig så vad ska man göra | |
|
Snacka med fastighetsägaren hade jag börjat med iaf.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.