|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska man hålla sig till Original torkare / Bosch och andra kvalitetsmärken eller ska man köra det billigaste man kna hitta? Blir det mera rent på rutan med dyra eller är det bara livslängden som skiljer? Köpa biltema torkare och byta ofta eller köpa Dyra och byta mera sällan? En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! | |
|
Detta skall vara det senaste Länk Test av torkarblad Länk |
|
|
Visste inte att Julas torkare skulle bli det bästa alternativet mellan ekonomi / prestanda... tack för länkarna! En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
jag använder mig av Bosch...och dem är jag nöjd med... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| Håll till godo, du kan även köpa lösa gummin på BMW lite pilligt att få dit. Kostar 100-150 vill jag minnas. Själv ska jag försöka få fatt i Valeo bladen. | |
|
Kör med BOSCH klart bäst hittils. Glöm de där nya...sitter på en bil på jobbet och värre skit får man leta efter. Ingen styrsel alls, ligger knappt an på rutan och bara fladdrar i största allmänhet. Kanske skulle de vara bra om de stacks in i en vanlig hållare men då handlar det väl mer om matterialet i sig. *BAWORAK* |
|
| Henrik: ibland är inte det dyraste det bästa :-) Jag har själv provat Bosch blad ett par ggr. och för 600 pix / par så blev inte jag inte värst imponerad, dom höll lika länge som lösa gummin från BMW som kostar en 6:e del. Då är valet rätt lätt. Kan även slå ett slag för RainX som gör torkarna överflödiga. | |
|
Lösa gummin från BMW är ju BOSCH!!! RainX i all ära men det funkar inte så bra på vintern då är det bortkastade pengar. *BAWORAK* |
|
|
Kör också med BOSCH. Är helt klart det som har fungerat bäst hitills. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Jag bor mittimellan Örebro & Kumla där har jag bara vinter 5 mån av året ;-) Själv tycker jag fortfarande att RainX fungerar utmärkt vinter som sommar, den enda nackdelen är att man får lägga på 1 gång/mån om man vill att det ska funka bra. | |
|
Jag har tyvärr provat en del budgetvarianter på gummibladet, men det har alltid slutat med att jag köper original Bosch på BMW. Köp dem lösa, så slipper man betala för mekanismen. Även mekanismen på torkarbladet är viktig, jag bytte från pirat till original och det var en markant skillnad. Tystare och jämnare fördelning av trycket. Kan också rekommendera Rain-x eller liknande, fungerar bra från 60-70 km/h och uppåt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag hade bosch på E34an... riktigt bra var de.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
| Vad är Rain-X? | |
|
Rain-x: Länk Sista produkten är den vi talar om. En typ av "impregering" av rutan, som gör att vattendropparna inte fastnar och blåser av med hjälp av bara fartvinden. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Impregnering heter det... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vadå 600:-???Jag köpte nya torkarblad till min 540ia nyligen och det kostade ca:400:- och till farsan´s V70 -01 tror jag det gick på 290:- alla av märket Bosch!Jag har också testat Biltema m.m men eftersom det i längden kostar lika mycket som dom dyra torkarbladen så tycker jag man ska satsa på dom lite dyrare på en gång och slippa en massa byten..... BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
Vadå 600:-???Jag köpte nya torkarblad till min 540ia nyligen och det kostade ca:400:- och till farsan´s V70 -01 tror jag det gick på 290:- alla av märket Bosch!Jag har också testat Biltema m.m men eftersom det i längden kostar lika mycket som dom dyra torkarbladen så tycker jag man ska satsa på dom lite dyrare på en gång och slippa en massa byten..... BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
| Är det inte lite lustigt att vissa köper Bosch torkarblad för dyra slantar till en bil som är värd ca 40 st förpackningar av Bosch torkarblad... ;) | |
|
Jaymz> Sikt är säkerhet. Beror på hur högt man värderar sig själv, och sina med/mottrafikanter. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
ahlstedt> Varför har jag aldrig sätt dig förr??? Får väl hålla utkik idag på väg hem...färg på bilen? *BAWORAK* |
|
|
Hangaround> Jag tror inte den otroliga skillnad i priset mellan t ex Bosch och Biltema är motiverad. Bosch räcker säkert lite längre än Biltemas, men å andra sidan kan man köpa 10 par Biltematorkare för samma pengar som ett par Bosch. Har alltid köpt Biltema med inställningen "slit och släng" men enligt länken tidigare kanske det är dags att byta till Julas torkare. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.