AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.907

Kumho däck

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Någon som kör på Kumho-däck?
Det är ju bra mycket lägre pris om man jämför med t ex Pirelli P6000, Michelin Pilot Sport mm.
Enligt däcksäljaren så påstår han att prisskillnaden beror på att Kumho vill in på den svenska marknaden samtidigt som man betalar extra för "märket" (t ex Pirelli/Michelin). Själva däcket Kumho skall vara lika bra... Kan någon bekräfta/dementera? Tack på förhand!

roadZter
Ma
27
Mattias
328 coupe -96
Jag skall själv köpa nya däck till våren och då blir det Kumho däck. Körde en kompis bil och blev ganska imponerad av Kumho däcken, bra grepp och tysta däck. Jag tyckte de var väldigt sköna att köra på, har dock inte testat dem så mycket när det regnar men "folk" säger att de skall ha helt ok egenskaper även på våt asfalt.
Sagitt.f
Jag är mycket nöjd med mina Kumho däck (Kumho 712).
Vart som en ny bil när jag monterade på dom :)
Men man har ju inte provat alla däck fabrikat så man har ju lite att jämnföra med.Men som du säjer så tror jag att dom står sig mycket väl jämte mot Pirelli,Michelin
Länk
Kan tillägga att dom funkar mycket bra när det regnar

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Köp Uniroyal om du vill ha bra däck till vettigt pris.
Continental är inget fel men dyrare.
Michelin är ju också ett säkert kort.
Att snåla och sätta på asiatiskat skräp på en BMW
är att utsätta bilen för förutmjukelse och mobbing,
vilket är straffbart.
Fick kasta bort 4 st Outsu 205-70-14 (Falken) efter 800 mil.
så fort bilen stod stilla i 2 dagar tog det 5.mil innan de blev runda lika illa var det med Samyang(kumho)Ingen av bilarna var en BMW.
Köpte dels amerikanska däck samt Uniroyal problemen var ur världen.
Har därefter kört på Uniroyal i flera omgångar och olika bilar funkat mycket bra.
Har Conti sportkontact2 235-45-17Y på bmw:n dyra javistt
men helt problemfria ,spårar inte ,helt utan obalans i alla hastigheter samt håller i mycket bra.Kan ej heller
rekommendera pirelli 6000 satt sådan nya på min bmw när jag provkörde den. de förde mera oväsen än de dubbade vinterdäck jag böt ut dem emot.Hade provkört en annan bmw med conti på och märkte skillnaden direkt.
pirelli har också problem med dåligt grepp vid väta enligt däckstester.Skäm inte ut en mycket fin BMW med skräpdäck utan ge den det den vill ha, dvs kvalitet rakt igenom.
MVH

Hasso
Kan garantera att Kuhmo är bra, körde själv en omgång på en av mina M3:or - hade Bridgestone S02:or som inte höll mer än 1000 mil(men med otroligt grepp), Kuhmo-däcken hade inte slitits nämnvärt efter 2000 mil och då la jag ca 500 mil på heta vägar vid medelhavet.
Kuhmo har inte lika bra grepp som en del svindyra däck(höll som mest 275 km/h på Autobahn- inga problem) men funkar mycket bra på alla väglag(utom vinter).
Jag betalade 1200:-/st för 17".
Ka
85
Kalle
330ci -00
Kör på kumho 712. De fungerar utmärkt, mycket bättre än de 711 som jag hade innan.
Det var kanske ett tag sen Hasso körde Samyang?
Har inte märkt av stå plator även fast bilen stått still i veckor. Köra 200km/h på autobahn med fullastad bil var inte heller några problem.
Tycker inte att jag mobbar min bil för att jag åker på koreanska däck.
Sagitt.f
Även om det inte skulle va ett tag sen Hasso körde Samyang.Så tror jag knappast att det var 712 som satt på den (Som sakt var utvecklingen går framåt även på däcksidan)DanneZeta jag tror du kan med gått samvete köpa Kumho däck,om du nu vill ha ett bra däck till ett bra pris.Körde med Continental före Kumho däcken och jag kände då ingen skillnad på dom förutom att Conti verkade inte hålla lika länge(Kan ju iof bero på annat som körstil väglag m.m).Sen så tror jag du inte behöver vara orolig för att du mobbar din bil:)

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Det var ett tag sedan -86 kanske samyang böt ju namn
till kumho. Däremot Outsu var -92 innan de böt till
Falken.Koreanska däck duger väl till vardagsbilar.
men inte på en BMW.Köpa en dyr bil och sedan snåla på
en säkerhetsdetalj som däck. har jag lite svårt att förstå.Vore koreanska däck bra så skulle de väl sitta orginalmonterade på både MB och BMW.men där sitter
Uniroyal.michelin,conti ,tyvärr pirelli
Goodyear tillverkade ju däck i japan som inte alls höll samma kvalitet som de Europatillverkade har det
framkommit i tester och motortidningar.
Okey, det är iallafal bättre än den E34 som jag såg vid mitt senaste 08-besök i Aspudden, en silverfärgad med
stora fälgar och feta däck. när jag passerade så var det totalt blankt runt om någon antydan till mönster för ca 1000 mil sedan fann på en kant. Då blir man rätt trött och undrar om inte bilägaren diskat sig som bilförare och bmwägare.
Mvh

Hasso
Hej !
Kör själv på Kumho och dom fungerar mycket bra ..
Stämmer bra med det som sades tidigare,att dom vill slå sig in på den svenska marknaden och därför har bra priser på sina produkter.
Vet folk som kör på Pirelli och dom har varit snor hala och tagit slut på en sommar (vid normal körning)!
Michelin är ett annat bra alternativ men då skulle jag köpa Pilot sport ..enda nackdelen ,svindyra runt 5000/st.
Allt beror på pengar ! har man inte överflöd av dem så kanske man ska prova ett billigare däck tex:Kumho,därmed inte sagt att det är sämre än något annat!

nu är det hjul igen!!!
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
jag kör med kumho 712 på min kärra och jag är helnöjd mycket bra grepp i däcken

CABBEN
Rip
Kumho är ren skit!! Har ett par 235/40/18 som har rullat 500 mil nu och jag får köra 1-2 mil innan dom blir runda. Det vibrerar så mycket inne i bilen att man tror att man håller på att tappa ett hjul!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Rip:
Har conti sportkontakt2 235-45-17 fick dom till samma pris för uniroyalen var slut (samma tillverkare)
De kan uppföra sig på samma sätt men bara i ca 1,5 kilometer när jag ställt in bilen i garaget med varma däck. för övrig mycket bra däck utan spårning samt perfekt balans i alla hastigheter upp till 180 ( har inte kört fortare)Men de är dyra men det får man ta om man inte orkar med att ha skakningar i bilen.
Hade 15tum Uniroyal 580 tidigare de var helt ok de
också mycket prisvärda.
MVH

Hasso
hu
1
hubbe
525 -89
har haft kumho 712 på lite olika bilar, tycker dom är ok om man ser till vad man betalar! jämför man tex med michelin mfl tycker jag att man är lite fel ute!! självklart är michelin pilot sport är bättre däck, alla kategorier, men alla kanske inte kan / vill köpa det dyraste / bästa däcket! om man tittar bland de lite billigare däcken (prestandadäck) tycker iaf jag att kumho är bra!!

Mvh dan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.