AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
401

Hissproblem på 850

je
68
jerker
850i 1991
Jag har åter råkat ut för hissproblem. Bilen är en 850. Förra gången hände det vid batteribyte. Vänster dörrs ruta gick inte ända upp. Fick då tips genom forumet att jag skulle göra bilen strömlös en stund. Det fungerade då. Nu har bilen varit avställd, och jag har inte haft möjlighet att underhållsladda batterirena, så de var "döda". När jag väl laddat upp dem ordentligt så råkade jag ut för samma sak. Rutan stannade halvvägs upp. Kopplade ifrån båda batterierna, lät bilen stå ett dygn och provade igen. Samma resultat. Körde då ner rutan i botten, och kopplade därpå ifrån batterierna igen. Lät bilen åter stå ett dygn, varpå jag provade igen. Åter ett bakslag. Nu rör sig inte rutan upp ens till hälften. Hissen jobbar, och rutan går upp några millimeter. trycker jag på nerknappen så går den tilbaks helt ner. Uppknappen, och den går upp igen några millimeter. Är det någon som vet hur jag löser detta denna gång?
Snart är det vår, och då skall bilen köras igen. Gärna med fungerande fönsterhiss. Bästa hälsningar, Jerker.

Jerker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.