|
|
|
|---|---|
|
Hej Efter att ha sålt 740n är jag nu ägare av en 540iA -97 Svart Shadowline, M-chassi...m.m...m.m. Å det känns bra! Hoppas den känslan håller i sig..... //Lazze | |
|
Hur upplever du skillnaden mellan 7 och 5-serien? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Lazze, sålde du 740n till nån i uppsala, tyckte mig se den här i går? å grattis till ny bil :) /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Dredd: Ingen större skillnad i komfort, lite mindre, smidigare och snabbare. Klart sämre benutrymme bak. Återkommer när jag kört några veckor med den. Erik: Tack. Nej köparen är från Umeå-trakten. //Lazze |
|
|
HA HA!! JAg hade rätt.. en E39.... Gratulerar till den nya bilen! Vi vill se bilder! En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
| Ja, när kommer det bilder??? :D | |
|
Bilder kommer när solen tittar fram och sommarhjulen är på :D //Lazze En V8 är som två raka fyror, fast låter bättre! |
|
mipa |
Har just gjort samma resa, bytt från E38 till 39...kan hålla med Lazze till viss del, men inte helt. Smidigare ja men inte samma komfort, trångt för huvudet, trångt i baksätet, man känner sig lite inklämd! Men å andra sidan, 7:an finns inte som Touring varför valet blev E39, och då var det lika bra att gå till en 540 eftersom den inte finns som M...så blev i allafall det mer att köra med... MIP |
|
Mjo...det här med komfort är viktigt. Det blir ju trångt för de som sitter bak, helt klart.(hur ska då inte 3-serien vara?) För min del kommer inte baksätet användas särskilt ofta. Men där fram sitter man riktigt bra tycker jag, jag sitter skönare i 540n än i 740n.(jag hade inte komfortstolar i 740n). Stolarna i 540n är absolut helsköna att sitta i, körde 50 mil i helgen, kändes som om jag skulle kunnat köra 100 mil till utan problem. mipa: Trångt för huvudet?? Jag har taklucka i min och jag är 188 lång, finns space kvar. Hur lång är du egentligen? ;) //Lazze |
|
mipa |
Lazze: Jag hade iofs komfortstolar i 728, men inte i 540. (Är det ngn som mot förmodan skulle ha komfortstolar i svart skinn över så är jag intresserad!!!!), och visst baksätet lär inte jag sitta så ofta i men däremot barn och en del andra. Trång för huvudet, jag har också taklucka, men avser egentligen inte höjden - stolen går ju att höja/sänka - utan i sidled. Det känns som om huvudet är väldigt nära dörrkarmen, och det är lite ovant. Men annars finns det många fördelar med 5, bl a pga formatet och det faktum att det finns extra lastutrymme. Fast den dagen barnen inte längre behöver transportera mycket trunkar och väskor - då sneglar jag mot en 7:a igen! MIP |
|
Trevlig bil Lazze! Sitter finare i den än i min E38, men du har nog annat läder. Ett kraftpaket med E38ans komfort. Då menar jag fjädring, ljudbuller och inte benutrymme. Svårt att jämföra komfort då fälgar,däck, fjädring,stolar osv. spelar in... Härligt med rollos oxå, undrar om dom passar min bil...? ;o) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Soki: Biltema har solskydd med rolig gubbe på som man fäster med en sugpropp, kostar 19:90/paret....kanske kan va nått:DDD Kraftpaket med E38'ans komfort, det håller jag faktiskt med om. Men som du säger, det är mycket som spelar in....stolar, fjädrar, stötdämpare, fälgar, däck.... //Lazze |
|
|
Värt att kolla upp kanske? Kan ju byta me dig sen om det skär sig. :=) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.