|
|
|
|---|---|
|
Hallå , Har funderingar på att köpa en 316/318 från 91/92 (E36 karossen) just för att försäkringen blir billagare på en sån, men jag hade Funderingen på om det skulle gå att byta motor till en 325a eller kanske tillomed en M3 motor?? det där med besiktningen skiter jag i , jag tänkte byta till orginalmotorn varje gång man besiktar. Men vad äre som skiljer dom åt ? tänkte om det var samma fram/bakvagn på dom bilarna ? vxl låda? bak axel och kardan ? eller är det startare grejjer i 325an ? antar att det är starkare i M bilarna. Men som sagt nån som vet om det går att byta motor så ?? om man köper en komplett 325 motor med boxar . MVH : mats | |
|
Hej och välkommen hit! Jag vågar inte säga hur pass mycket jobb det blir med att byta till anna motorfamilj och hur pass mycket av drivlinan i övrigt som måste bytas. Du kan med stor fördel söka på forumet om detta. Inforamtionen är massiv när det gäller detta ämne skulle jag tro. En sak du bör tänka över, tycker jag är det faktum att om du utför motorbytet på den tänkta bilen så kommer du sitta väldigt löst om det händer något i trafiken. Att be om försäkringspengar efter att ha dragit försäkringsbolagen vid näsan så pass fräckt som du tänkt medför nog att du kan bli åtalad för försäkringsbedrägeri. Det är min tanke. /Anton |
|
|
M3 motor skulle jag iaf skippa,om du nu inte är en hejjare på motorbyte/bilar. 325 motor kommer också bli en del jobb med..vxl-låda,klump,annan eldragning mm. |
|
| jahopp... de blir till å köra snik resten av livet då för dom där försäkringarna har man då inte råd med iaf... | |
|
Eller så gör du som dom flesta.. Åker med en lite slö bil till du kommer upp i den åldern att försäkringen inte kostar så mycket. Du ska se att det trillar ordentligt i premie efter att du har fyllt 25. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
mjo... en E36a ska de bli iaf.. de låg en me rostiga skärmkanter och nån busning i bakvagnen trasig på blocket nu för 25.000:- de fixar man ju på en helg E36 är väl ungefär den finaste bil som gjorts ?? (förutom alla jänkare då) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.