|
|
|
|---|---|
| Om man får tag i stolar med värmesits (har inte värme idag) till E46 touring, inklusive kablage till värmesitsen, är det då någon som vet hur och om det är svårt att montera det? | |
|
Är det ingen som kan svara mig på detta?? //jocke |
|
| Lyfter!! | |
|
Det går att göra - jag håller på med det i bakdynan till flickorna. Själva monteringen gör du på 3-4 timmar om du tar det lugnt och lossar märlorna i stoppningen. OBS! Försök lirka loss dom så du behåller dom hela - dom ska dit igen! Klipp sönder bara i absoluta nödfall! Det kluriga ligger i att välja rätt eftermarknads-elslingor. Själv plockade jag två e46 original och satte in i bakdynan men de vill inte hoppa igång då BMWs system inte är så simpelt som + och minus = värme. Hoppas att Folke här på forumet kan hjälpa mig annars är hela jobbet ogjort så att säga. Jag har dessutom valt en "dubbel-brytare" med belysning och två steglösa reostater från en golf-modell. På det viset behöver jag bara göra ett hål i bakkant på mittkonsollen så det blir både praktisk och snyggt. Men, vi får väl se hur det löser sig. I värsta fall får jag plocka bort allt och lägga in slingor från Clas Olson eller liknande. Kolla bara tt det finns någon inbyggd termostat som slår av om det blir för varm. Och koppla strömen på något som går på tändningen så slås det av automatiskt när du lämnar bilen. If it aint broken - dont fix it |
|
|
Det finns en DIY-guide för värmesitsar på nätet. Och en BMW eftermonteringsinstruktion (EBA). Tyvärr har jag kastat alla länkar men den som söker skall finna :) Googla på heated seats E46 och kanske något ord till så borde du få fram det till slut. Särskilt svårt är det inte om man bara är någorlunda händig med bil-el. Själva jobbet att klämma in värmeslingorna i stolen är det som är jobbigast, så får du tag i stolar med slingor i är det mesta redan gjort i timmar räknat. Jag började fixa på min förra E46 men kom inte längre än till att jag hann stoppa dit knapparna på mittkonsolen (köpte ny enhet på skroten), sedan sålde jag bilen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.