|
|
|
|---|---|
| har plockat sönder bilen för att byta mikrofiltret men hittar inget....min bil ser inte ut som bilderna under tipsen i forumet...finns det bilar utan mikrofilter??....min är en 535 -89..svensksåld och med ac....... | |
| Dom har väl hoppat över att stoppa dit ett. Billigare så... | |
|
njae.....tittar man på mekartipset här på bmwpower så visas ju ett vitt lock man ska plocka bort och sedan ska kan se gaveln på filtret..........men på min bil finns inte det vita locket, utan bara ett utdragbart kretskort med några givare på....drar man ut det så ser man kylflänsarna på kylenheten, men sedan finns inget mer man kan öppna för att få dit ett filter..... Undrar om nån vet om det satt microfilter på alla årsmodeller av E34:an.... |
|
| Började och skulle byta på min 525.a oxå...men upptäckte att det inte fanns något. På BMW framgick det att mikrofiltret kom först 90/6, tror jag bestämt att det var, och det gäller därför säkert för 535.orna oxå! Dvs du har inget! | |
| .....tackar för svaret......kollade oxå med bmw imorse och de trodde inte heller att det fanns nåt på min bil..... | |
323E21terror |
Angående detta filter så kan jag avslöja att alla E34 or var konstigt nog inte utrustade med detta filter. Jag har både talat med bmw samt andra icke auktoriserade Bmw verkstäder och de kan inte ge mig något direkt svar varför just vissa bilar med ac har och inte andra. Jag lämnade nyligen in bilen för insp II och frågade om de skulle byta detta filter på min 535a men den är tydligen inte utrustad med detta filter. |
|
Har ett .pdf-dokument där det listas vad som skall göras på de olika service-tillfällena. Där står det "Byt mikrofilter (ej 535 -89)", fritt ur minnet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.