AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.879

Slut för Autohallen HBG?

Sida 2 av 2
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
det är väl olagligt om det sker i förs. syfte, men annars e det lagligt? eller har jag fel? men i tyskland ska det vara lagligt... kom in en tysk på jobb och slog upp huven på en svenskköpt(!) passat som han skulle exportera till Tyskland. kopplade in en dator och fifflade lite, sen skulle den vara nollad när han kom till tyskland.... hade lust att sparka ut honom, jag skulle inte vilja vara den som köper den bilen...

*Har jag inte råd med en BMW åker jag hellre buss än kör volvo*
mackan325
Därför att man kan skruva även med rent mjöl i påsen, på min gamla Peugeot 206 t.ex. pajade hela huvudinstruemntet då den gått 1500, bytt på garantin till ett nytt med 0 mil. Skruvad? När jag sålde den stod det inskrivet i serviceboken, hur det ser ut idag vet inte jag. Vem är då skyldig? En tandlös lag mao.
Vet en taxi (v70) 98:a som rullat 79000 mil, bilen är jättefin, verkligen super, är helt säker på att om denna bil såldes med "lite puts o glans" skulle det gå att hävda 7-10000 mil, iofs lite skabbig 7000milare men ändå..

att påstå att killen är "dum " för att han blivit lurad bevisar bara att den som skrev inlägget är än dummare som inte inser att det faktiskt går...
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Mycket vettigt Flåklypa! Kunde inte sagt det bättre själv! Synd om killen... Hoppas de åker dit ordentligt!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
åkte förbi autohallen idag, mer tomt kan det inte bli, kliniskt rent på gården...

Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Hur kan man bli lurad att en bil endast gått 5000 mil när den i verkligheten gått 48.000 mil

Det är en skillnad på 43.000 mil

Skrattretande att man inte kan se detta innan man köper bilen.

LME
DU ÄR DEN TYPEN AV MÄNNISKA SOM JAG HAR SVÅRT FÖR.
Det är så lätt att döma andra, och en del gör det utan insikt om sina egna brister, för det har vi alla, du tydligen fler än många.

Möjligt att du har kunskapen att kunna se skillnad på 5000 mil och 48000 mil.

Men du saknar säkerligen kunskaper i andra områden där någon, tex. jag kan blåsa dig.

Förövrigt är det inte särskilt svårt att få en gammal/långmilare att se ny och oanvänd ut. Tydligen saknar du kunskap i ämnet.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
MJ_MJ_MJ: Kan man inte kolla gamla besiktningar via chassinummer?
Ja
760
JanF
530i-93
Åker rätt mycket taxi i tjänsten ock brukar fråga förarna vad det tycker om sina bilar, de kör ju mycket och man kan få bra omdömmen. Då ficka jag t.ex veta att:

En taxifirma i södra Stockholm verka ha satt i spel att köra bilarna ca 48000 mil. sedan skruvar man tillbaka 40000 och säljer med 8000 på mätaren för en 2-3 år gammal bil. Huvvva...
Ja
760
JanF
530i-93
Dessutom skulle ju biltillverkarna enkelt och till mycket låg kostnad göra t.ex.

-Mätare som inte går att skruva utan hög kostnad och svårighet.

Eller bilar som inte rostar, det är bara viljan som fattas och konsumenterna som inte efterfrågar det.
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
biltillverkare vill ju att bilarna ska rosta sönder. de som inte köper ny bil efter två år, eller bytar ofta har sin bil tills den inte fungerar längre/rostat ihop. då köper de en ny bil.

skulle bilarna inte rosta så skulle bilförsäljningen stanna upp efter 20-30 år och den största majoriteten skrotade bilar skulle bestå av krockade. bilen ska vara en förbrukningsvara i tillverkarnas ögon och en evighetsmaskin i köparens.

idag ligger vi ju mitt emellan, då de flesta säljare har flera års garantier på bilarna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.