AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
894

Ni som kör sänkta E30

Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Jag har bara en liten fråga till er som kör sänkta E30. Hur blir det med hjulvinklarna bak. Dom är väl inte ställbara. Så slits inte däcken snett bak?

/Simon
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jo det sliter på insidan som bara den.... Men kör du normalt så är det rätt lugnt men håller man på och böranar och låser upp den och töntar sig så tar det 5 sekunder sen är halva däcken nerslitet till chorden (stavning??) Dock är det ju bara att läggaom däcken efter halva säsongen...

---
Min E30: Länk

/Chrille
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Hade nya falken däck bak förra säsongen som jag kollade på och de såg inte ut att vara sneslitna, men det kan ju kanske skiljt lite ifall man hade mätt mönsterdjupet.
Fram får man ju ta och göra en hjulinställning där sliter det som fanken på insidan annars.

Jag har en annan fråga!
Har precis satt på 17" fälgar på min E30, bilen är sänkt och det är fruktansvärt vad stötigt den är på vägen.
Finns det något man kan göra? Sänkningssatsen gör förstås att det blir ännu hårdare mot vägen än om man hade haft orginalfjädrar!
Är det bara att acceptera och gasa vidare?
MVH

Min E30:
Länk
hade en 325 för ett tag sen och den slets inte däcken på så fort...så jag tror 325:an har en annan vinkel bak som gör att de inte slits lika mycket på som på en 318 typ.

Hade nämligen en ploare som hade en 318 å hans däck slets fortare än mina.
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Hur mycket har ni sänkt? Bilen blir väl för låg om man sänker 60/40? Man kommer väl kanppt över en vanlig vägbula...
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Min sliter bara på innerkant av däcken iaf. Har ingen aning hur mycket min är sänk. men iaf tillräckligt har väl 1cm kvar för fronten i tvätthallen. sitter iaf Bilstein väghållningssats på den men kvittona säger inte hur mycket fjärdrarna sänker =((. Men den måste iaf minst vara sänkt 40/40 om inte mer.
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Simon:
60/40 är inga problem att åka med om man inte planerar att köra med släpvagn och 30 flak öl i skuffen. Det fungerar alldeles utmärkt. Skall man däremot ner på 60/60 så har man problem.
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
min är sänkt 60/40 och det går bra att åka med...har tagit i någon gång nu när jag haft vinterdäcken på och lite last...men annars funkar det kalas...sen tror jag inte min däck var så slitna bak vad jag noterade...fram var dem dock sämre...men det ska jag lösa med en 4 hjuls mätning...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Sen kan man ju modda bakvagnen ;) svetsa om fästena till bärarmarna, och på så vis få justeringsmöjligheter för camber och toe där bak.. har min ihopplockad ganska snart.. då kan jag återkomma med en kopia av min hjulinställning, så kan du/ni bedöma om det är värt att göra det :)

Just nu ligger delarna hemma i rummet, nylackade och fina. men håll till tåls :D

---
.. vassast på ön ;)
Länk
*B
535
*Bumse*
324td -88
Schrimp: Riktigt tjusig E30 du har! *berömma*

Länk
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
Hade en toksänkt 320-87 med 17" 215-40.

Jag leker oerhört mycket, och det var lite mjuka däck, men dom var så gott som slut efter 700mil!!
Jag har 60/40 nu men ska ha på en 60/60 sats snart...
men redan nu slits det som bara 17....

(323i-84)

ska hämta en 325a om några dar med 3 st motorer till för tre tusen=)=) ska fixa med den så sänk satsen kommer att åka på den bilen...får se hur det kommer bli på den....den har diffad axel med...om det e någon skillnad...

///get a life...bay a beemmer///
Jessie
kör med 60/40 sänkning på 320:n och de sliter rätt duktigt på insidan bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.