|
|
|
|---|---|
| Hej,som sagt den vibbrerar,det känns i hela bilen,o den känns trött vid gaspådrag,vet nått vad det kan bero på tror inte det är stiften de är bytta för 2 månader sen.Tacksam för svar | |
TobbeBMW |
Jag hade samma problem med min. Visade sig att det trots allt var tändstiften som spökade. Motorn missade hela tiden på 1 cylinder vid gaspådrag, vilket gjorde att den blev orkeslös samt "slö". Fick helt enkelt byta tillbaks till exakt likadana stift som satt i innan byte (Champion Eon 6) Så jag slängde 600:- i sjön på stift jag inte kan använda. Är det inte stiften så kan det mkt väl vara en tändspole, som är notoriskt dåliga på E36. |
|
Dåliga tändspolar är relativt vanligt på E36. Skruva bort plastkåpan över tändstiften och kör motorn i mörker, ser du blå blixtar vid någon/några tändspolar i mörkret är de garanterat dåliga. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| tack med tipsen jag ska prova ikväll,TobbeBMW vad är det för stift exakt du köpte,för jag kör med bmws orginal stift | |
| johan B jag förstår inte vilken kåpa menar du,den stora motorkåpan,eller ska jag plocka bort spolen? | |
|
Vilket är själva tändspolen? Bild? Kostar sånna? Kan man byta själv lätt? |
|
| Ravve:du kör den vinröda e36 eller? | |
|
Yes thats me... ;-) Vet du vem jag är? *hehe* |
|
| ja jag bor här uppe på timmermansgatan,har den svarta cabben,hardu också samma problem som jag? | |
|
Hmm... du brukar parkera lite innan Leksaksaffären? Lite stylad? Nej jag har inte de problemet... inte vad jag vet iaf, hehe. Men ibland kan de vara bra att höra sig för och eventuellt byta i förväg innan de blir trubbel. Att tändning fungerar 100%-igt är ju ganska viktigt. Är de inte så dyrt kan de ju va kul att pilla med... |
|
| ja jag brukar ha den,men nu är den i garaget,tänkt fråga dig din bil är riktigt snyggt sänkt,vad är det för nån du har? | |
|
Vet ej vad det är för sänkning på den eftersom de va monterat när jag köpte den men den är MAX sänkt! ;-) Inte original avgas heller de har du kanske hört? *hehe* Samma sak där... de satt på när jag köpte så jag vet inte exakt. Ägaren sa dock att de va REMUS. Har inte kollat närmare på de. E36 - 325i - 91 |
|
|
Ahmo, det är den svarta plastkåpan som det står BMW på med silver, som täcker tändstiftshålen! Vad har du för stift? Hur ser de ut? (sotiga, brända etc.) Kan även vara tjuvluft. Testas genom att spraya startgas kring insugningsrören med motorn på tomgång. Om varvet plötsligt förändras när du sprayar på ett specifikt ställe, har du hittat luftläckan. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...du skall inte plocka bort spolen, bara kolla om det blir överslag (blå blixtar). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| johan B:jag har bmw orginal stift,sen jag mixtrade med insuget i sommras har det blivit galet,jag ska kolla imorgon i garaget de med plastkåpan, | |
| ravve:ja jag hörde den låter fint,fast jag är mer intresserad av din sänkningsats skulle verkligen vilja ha en =) | |
|
Ahmo: Är din inte sänkt något? Kanske någon här som vet hur mycket bilen är sänkt om 235/45-17 ligger kant i kant med skärmen både fram och bak? |
|
| den är sänkt men jag är inte nöjd alls,den ska va som din :) | |
|
Snyggt när de är riktigt sänkt... Dock lite jobbigt med alla vägbulor i Landskrona för min är jevligt hård. Blir lite stötigt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.