|
|
|
|---|---|
| Med vanlig manuell låda går det helt fint å gire uten å clutche, man trenger ikke bruke makt, og det kommer ingen ulyder. Det jeg lurer på är om dette skader kassen? Blir synchro ringene slitte eller noe annet? Jeg kan ikke se noen grunn til at tannhjulene skulle bli slitt siden det ikke kommer noe lyd, men det kan kanskje være noe annet som tar stryk. Noen som har oversikt over dette? | |
|
Unnskyld, jeg bare lurer litt; hvorfor ikke bruke clutch? Mvh Elvis |
|
| Det går jo også, men når man har vært på trening f,eks. og er sliten. | |
|
Tror inte det skadar lådan om du smeker in växlarna utan att koppla ur. Kan bli svårt att komma igång från stillastående dock :-) Det gäller att bägge dreven ska ha samma hastighet. har dom det är det lätt att byta växel utan att koppla ur. Inget extra slitage. /Anders C |
|
|
Jag håller med Anders, det borde inte bli nått extra slitage om du inte märker oljud eller skorrningar. |
|
| ander c...hmm låter vettigt...men hur vet man när dreven är i samma varvtal? =) | |
| henke_: när man f.eks girer upp så bare lar man turtallet falle etter at man har dratt den ut av gir, og så gir man et lett trykk mot neste vexel, när turtallet stemmer glir den fint inn. | |
|
*skakar på huvudet* Ni gör som ni vill med era växellådor... Två bilar är fler än en.. |
|
| Nån som vil köpa en fin beg bil? :) haha nejda, bare skojar, man måste forstås anvenda clutchen, men siden det går rett så bra utan, så undrade jag om det er nåt som tar stryk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.