|
|
|
|---|---|
|
Är det fler än jag som har problem med tjutande växellåda? Min låda låter bara illa på 3 & 4an. Vad göra byta renovera eller bara låta det vara tills det rasar? Undrar om det finns flera med samma problem. 525 94 | |
|
det är samma sak med min låda. En M5 låda, mest på femman. Vet ej vad det beror på eller göra åt det. |
|
|
Boys....era lådor håller på att ge upp....Men de kan fungera i över 10000mil till i detta skick!!!Så om ni står ut med oljudet o det inte förvärras så kan man köra vidare...Men man vet aldrig om eller när den ger upp...Ja hade tidigare en E30 där v-lådan var sliten(rasslade på tomgång).Körde med lådan i detta skick i 6000mil utan att de förvärrades,mig veterligen håller lådan än i dag)... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Glömde ju...Att byta växellådsolja kan få lådan att bli tystare om föregående ägare fyllt på med felaktig olja eller om oljan har förlorat sina egenskaper... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Min låda låter förskräckligt på 2:ans växel, endast. Det liksom viner i den, det är värst när man motorbromsar på låga varv. Det är troligen något lager som gett upp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.