|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett skumt bekymmer... Kanske ska tilläggas att det är självförvållat. Jag har hållt på att koppla in fjärrstyrning av låset till min 525 -90 och efter att provat mig fram lite så la c-låset av på förardörren, samt att ibland under färd så låser bilen sig. Låser, hoppar upp, låser och stannar. Det med att den hoppar upp kanske beror på att jag "brännt c-lås motorn" i förardörren. Men det förklarar väl inte resten... Någon som har någon aning om vad som kan ha hänt? Och hur man kan tänkas åtgärda det? Uppskattar inte svar som "Far in till verksta'n"... Tack på förhand / Ted | |
|
Tja, det är inte grovelektro i c-låsstyrningen precis, massor av elektronik i styrboxar osv. Så om du vet med dig att det kan ha kopplats fel så får du nog tänka dig att få tag på t.ex styrmodulen och prova med, kanske från en skrot eller nåt eftersom du inte kan räkna med att få lämna tillbaks osv om du köper nytt, och om felet låg nån annan stans. Om motorn i ena låset är bränd så skulle jag byta denna först och sen gå vidare. FP |
|
|
jo så långt är jag också med. Frågan är ju nu bara vad det är för styrbox? Vart den sitter? C-låset fungerar på alla dörrar utom på förarsidan. Så risken är ju att motorn där är bränd. Det skumma är ju sen att den kan börja låsa bilen när man sitter och kör... Händer kanske 1 gång av 5-10 som man kör... Fenomenet att låsen hoppar upp beror förmodligen på att inte förardörren låses när resterande gör det. Någon annan som har någon teori? |
|
| Ingen som har någon teori? | |
|
Jag tror get sitter en brytare/givare i c-låsmotorn i förardörren som förmodligen glappar när du kör. Prova att knacka lite på den om bilen låser sig så är den nog så. Att den hoppar upp efter att den låst är nog så som du bekriver det. Skulle börja att byta motorn i dörren. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.