|
|
|
|---|---|
|
hej har just köpt en m535ia -87 runt 110-130km/h så vibrerar det ganska bra i bilen+ att när man kör iväg ibland så skakar bilen. kan det vara hardyskivan? | |
|
Det kan det nog vara kanske, min bil skakade kraftigt vid acceleration på 2:an i låg hastighet, t.ex. om jag gasade på från 1500-2000 rpm. Min hardyskiva var iof helt knäckt... I högre hastigheter tyckte jag nog inte att det vibrerade nämvärt faktist, fast jag tog det väldigt lugnt och gasade inte mer än vad som behövdes de få milen skall tilläggas. Även stödlagret till kardanen kan ju vara slitet, det ska om jag fattat det rätt skapa vibrationer i drivlinan vid högre hastigheter. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
måste vara det har beställt tid hos verkstad för byte av hardyskivan+stödlagret. börjar med det. tack!!!!!! |
|
|
Hej! Sitter det verkligen hardyskiva på en automat? Den är väl till för att jämna ut rycken som blir vid "kopplandet"... Hur som helst, jag tror mer på att det är mellan lagrena som är lite kassa.. Ska iaf försöka få det bytt på min när jag har råd.. Kolla upp om det sitter hardy på din bil! (så du inte i värsta fall pyntar för något du inte har...) - psst, lita inte på ovanstående... ;) |
|
|
Nej, på en E28 med automat ska det inte sitta hardyskiva, det är knutkors i båda ändar. Totalt 3 st på kardanröret Ditt problem kan säkert vara ett dåligt stödlager, men även ett dåligt knutkors, det främsta korset brukar krångla på automater då det inte rör sig så speciellt mycket, så brukar det kärva fast och då får man vibrationer precis när man åker iväg från nästan stillstående. ///Magnus |
|
| aha tack så mycket det måste jag kolla upp! har ägt bilen ca 1vecka är inte så kunning på den här bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.