|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har sökt på forumet men ej hittat något svar på min fråga. Av ren lathet skulle jag tro, så är min service indikator ej nollställd på cirka 2år. Men bilen 520iT -93 skall vara servad. I panelen står det Oilservice / klocka / Inspection. Om jag nu skall börja nolla, börjar det då bakifrån och går framåt???? Alltså först så släcks det som kom fram först för ca 2år sedan, sedan så släcks det som kom fram för 1år sedan, osv???? När det står Inspection, är det 1 eller tvåan?? Tack på förhand. | |
|
Hade bilen inne på service i fredags på BMW. Det lös, Oilservice / klocka / Inspection på min med. Och det innebar oljebyte samt bromsvätskebyte(inspection + klocka) summa sumarum 2400:- på BMW sätra. /björn |
|
|
Om du "nollar" nu så räknar den från och med nu. Huruvida det är insp 1 eller 2 får du kolla i serviceboken, det kan man inte se med hjälp av bara indikatorn. *BAWORAK* |
|
|
Ok, så det är ingen historik alltså. Nollar man det man ser, så är det nollat, det dyker inte upp gamla grejor. Ska kolla min service bok. Finns det något regelbundet mönster över service???? Tex olja,insp1, insp2, olja osv??? eller det beror på hur man kör... Tack på förhand. |
|
|
Rätt ordningsföljd är: OIL-->INSP I-->OIL-->INSP II-->OIL-->INSP I-->OIL-->INSP II Helt oberoende från ovan nämnda är följande på tidsintervall. Bromsvätska 24 månader. Kylvätska 36 månader. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Tack | |
|
Hej, Siterar Bjornagain: "Hade bilen inne på service i fredags på BMW. Det lös, Oilservice / klocka / Inspection på min med. Och det innebar oljebyte samt bromsvätskebyte(inspection + klocka) summa sumarum 2400:- på BMW sätra." Hur är det möjligt att de idag 2004-08-19 tar 5175 SEK + 800 SEK för bromsvätskan i Insp. 1 för en 523-97 ? Förklara det nån som kan, 250 % prisökn. på dryga 5 mån ?? Wide |
|
|
Du skriver ju själv skillnaden. Den billigare var oljebyte och den dyrare INSP I. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Nej, nej, Bjornagain beskriver att det lös både Insp + oilservice + bromsvätska, eller ? Om det är bara frågan om oljeservice lyser väl inte Insp lampa, eller ? Wide |
|
|
INSP tänds automatiskt när det är dax för bromsvätskebyte! OILSERVICE lyser inte om det inte är dax för det. Dvs. lyser OILSERVICE, INSPECTION och klocka samtidigt är det dax för oljeservis och bromsvätska. Hade det lyst INSP och klocka men ändå varit gröna dioder kvar så är det ENDAST bromsvätska. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Men enbart klockan kan väl också lysa, utan ordet INSPECTION. Är det årskontroll då? | |
|
Bara klockan kan inte lysa! Iaf inte på E34. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.