|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som haft samma problem. När jag gjorde en 90graders vänster sväng med normalt gaspådrag så dunkade det från höger bakhjul, jag har märkt att det ``hugger``lite från bakhjulet innan, men inte på detta vis. Kan det ha nått med kardan att göra eller är det någon driv knut eller ??? Det känns mycket väl att det är just drivningen på hjulet som spökar,så finns det någon kunnig som vet hur det ser ut ang. drivningen på hjulet så vore jag mycket tacksam. Själv kan jag inte så mycket om detta. | |
|
Om din bil har differentialbroms så kan det vara den som låter. |
|
|
Vet ej om den har det. Men jag hissade upp bilen och la i växeln då lät det som ett ``lätt skrapande`` kan det va så att hjullagret är dåligt ?? Och va kan ett sådant kosta ca ?? Snart ägare till en 740iA-96 |
|
|
Lätt skrapande ljud brukar för det mesta komma ifrån handbromsbackarna, (inne i bromsskivorna). Är ett hjullager dåligt hör du det bäst om du kör i ca 70km/h och lägger i friläge (N) och rullar igenom en kurva. Dåligt hjullager hörs som ett malande ljud. För att kontrollera om din bil har diffbroms så kan du hissa upp den med båda bakhjulen i luften. Snurra på ett hjul med friläge i. snurrar det andra bakhjulet åt samma håll så har du diffbroms. snurrar det åt motsatt håll, så har du det inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.