AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
670

Recept på avgas system M535-86 ?

be
250
benny
535im-86
Hej! nu e de dags att byta. va inne på bmw dom skulle ha nästan 4000 för främre o bakre dämparna. funderar om det eventuellt finns någon som byggt eget alt.sportsystem som inte låter allt för mycke. jag vill inte betala mycket mer mer än va orginal kostar.Det verkar vara bra kvalite på orginal.Hoppas på lite svar ang detta.

Tack på förhand!

mvh.benny

in
438
inkognito
E34 535-92
köp på mekonomen o bygg ett själv kan ju vara kul o så kan man ju få till lite coolare ljud om man e ute efter det.
eller köp ett rostfritt som håller lääänge

/Stefan K
be
250
benny
535im-86
Mekonomen systemet höll bara 2år på min förra bil o rostfritt tror jag kostar det dubbla! men tack iallafall

mvh.benny
la
248
lappen
m536i 85
bygg ett me simonsdelar 3tum jag fick då till de på min och lever inte om speciellt mycke du får plats med deras största dämpare mellan tank och balja .men annars ferrita me livstidsgaranti 7000:- men fan vet om de inte är värt de
be
250
benny
535im-86
Tack för svaret lappen>>>>andvände du bara en dämpare?och har du dubbla 3tums rör eller enkel? om du har enkel hur gjorde du med dom dubbla främre rören och om du har en till dämpare vad e de för dämpare?

mvh.benny
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ska du bygga dubbelt hela vägen så blir det dyrare än ett orginalsystem. Om du nu ska göra det, så kör på dubbla 2".
Du kan annars sätta ett Y-rör på främre rören och köra enkelt 2,5" resten av vägen. Köp största dämparen och sätt bak och minsta runda dämparn och sätt fram så låter det inte så fruktansvärt mycket.

///Jesper

BMWCS #5494
Jag byggde 3" simons på min m535 för någon månad sedan.simons största 3" ljuddämpare två st.lät värre än en rymdraket, gick inte att åka i bilen. eftersom det blir raka vägen ut så blir det väldigt jobbig ljudnivå.så räkna mad att du får exprimentera lite... själv satte jag dit en slutljuddämpare med "gångar" i (vart väldigt tyst) . betalade ca1500:- för mitt.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Jo.. Att få ner ljudnivån till orginal med Simons kan man glömma. Om man inte hoppar över att använda rör och bara skarvar ljuddämpare på varandra hela vägen bak.

Kör på max 2,5"

///Jesper

BMWCS #5494
_Henrik_
Om du tröttnar på ditt system så köper jag gärna den av dig :)

Har du svetsat eller kört med bara rör o klämmor ?

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
calibramannen
Bara klammer. man lär ju vara seriös....

Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Raka rör har ett dubbelt 57mm rostfritt för 4900:-

"4900:- BMW 530,535 E34 188 & 211HP (88-) dubbelt 57mm

På alla satser av rostfria avgassystem lämnas 6 års garanti.

Garantin följer bilen och fortsätter att gälla vid ägarskifte."

FordLTD

Min BMW Länk
be
250
benny
535im-86
Hej o tack för alla svar! Det slutade med ett orginalsystem efter mycket rund-ringning. Men det va ju i tystaste laget och så va man tvungen att svetsa ihop systemet. Trodde jag skulle slippa det med ett orginalsystem men det vart ju bra till slut iallafall 4100kr kostade det i solna .Satte dit sommarhjulen i går och besiktade bilen idag med ett nytt blankt papper och sommaren står för dörren kan inte bli bättre

mvh.benny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.