AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.443

fläktmotstånd e34

Br
6
Brempa
535iA -91
Hej, har försökt byta fläktmotstånd på min 535:a -91, enligt den beskrivning som finns här på sidan. Det gick bra enda tills jag satte dit det nya motståndet och skulle testa. Då började motsåndets små ståltråds-spolar att glöda. Jag stängde fort av då jag antog att något var fel.

Jag vet inte vad problemet är. När jag köpte det nya motståndet tog jag med det gamla för att inte få fel. Men kan jag fått det ändå eller är det något annat fel? Eller ska man kunna grilla korv på motståndet? Föreligger viss brandfara. Tackar för svar!!!

Mvh Brempa.

Tjerna Brempa det är helt normalt dom ska glöda. det är därför det sitter instuket i luft kanalerna. fläkten kyler trådarna när den går.
Det är inget du behöver oroa dig för.

__
"IF You Can´t Race It...
Style It"

Länk
Br
6
Brempa
535iA -91
OK. Det låter mycket bra. Tack så mycket för svaret!!! :.)

in
438
inkognito
E34 535-92
ja jag fixade mitt motstånd i helgen. hade ingen kontakt mellan brytarna i motståndet så jag fila lite o så hade jag glapp på en nit jag lödde och nu funkar det finemang.
sög oxå att det rök när jag hade den utanför paketet men det ska vara så den kyls ju av luften i kanalen.

/Stefan K
Glödande motstånd kan inte vara rätt, finns ju många bilar som inte har dessa i fläkttrumman osv. Nånting drar alldeles för mycket ström eller är felkopplat, går fläktmotorn lätt och snabbt t.ex?
Luften som isf skulle kyla är ju inte alltid så kall på sommaren t.ex, motstånd som glöder bränns snabbt sönder, om inget allvarligare hinner hända, att nåt brännbart sugs i t.ex.

FP
Tjena allihopa ..

jodå det stämmer att trådarna i glösspiralen kan glöda lite lätt.

Instruktionen för snabb rep av Fläkt motståndet som glappar på
gör det själv sidorna är helt ok och bra - men kolla även andra sidan av motståndet där det finns en likadan pressad kontakt yta som kan
glappa - löd där också - jag hade glapp där också på mitt fläktmotstånd . så jag fick demontera det igen efter att ha lött den anvisade sidan på motståndet .. och alltså även löda på motsatt
sida .. sen funkade det helt ok igen .. Tack tipset förresten .!!

Micke.l
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.