|
|
|
|---|---|
|
Ska byta skivor på bilen och undrar om någon har koll på hur bra orginalskivorna är? Ska man ha något annat eller är orginalskivorna bra som dom är. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) | |
|
Vet inte hur det är på just M5 E39 men annars har BMW original-bromsskivor rykte om sig att vara väldigt bra. Vissa (många?) som bygger race- och tävlingsbilar brukar behålla originalskivorna, alt skaffa större BMW-originalskivor från ngn annan BMW-modell. Det första man brukar göra när man uppgraderar bromsarna är att byta till hårdare belägg och bromsvätska med högre kokpunkt. Stålspunna bromsslangar ger lite stummare känsla i pedalen. Varför ska du byta skivorna? / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Jag har haft förmånen att besikta Calle Rosenblads M5:a. Då pratade vi om bilen som helhet, och det enda han egentligen inte var nöjd med var bromsarna... Kör man bara i vanlig trafik med bilen räcker originalbromsarna naturligtvis, men till bankörning behövs bättre saker... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag ska byta skivorna för att dom har blivit dåliga (repiga samt att dom börjar bli slut). Har beställt bättre belägg nu. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
|
Jag tänkte att när jag ändå ska byta skivor så kunde jag lika gärna kolla om det var någon mening att byta till något annat än orginal. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
|
"den som bromsar först förlorar" känt gammalt djungel ord språk. Man kan aldrig ha för stora bromsar, men det beror vad man ska göra med bilen samt hur mycket pengar man vill lägga ut. Hade' " Varför bara ha 1 st, när man kan ha 2 st" Macc |
|
|
macc: Helt sant. Det jag menar är att om man nu ska byta för att skivorna är dåliga så vill man ju inte se på forumet 2 dagar senare att orginal skivor suger... Jag funderade på att byta ok och hela skiten men det känns lite onödigt just nu. Gör mycket hällre en facelift ;-) /Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.