AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
459

Ryckande 318 is-90

m_
41
m_t_j
318 IS-90
2002TII-74
Har ett väldigt lustigt fel som håller på o driva mig till vansinne. Det är nämligen så att bilen börja rycka o ha sig när man uppför en längre sträcka. Bilen kan gå alldelse utmärkt i flera mil tills dess att man som sagt kör uppför en längre sträcka. När bilen väl har börjat rycka kan det fortsätt så i ett par kilometer för att sedan upphöra. Jag har slått på k-sprit i tanken men detta har inte hjälpt. Skall nu byta bränslefilter men har svårt o tro att det beror på detta eftersom problemet inträffar som det gör. Är det någon som har eventuella teorier om detta problem? Kass bränslepump????

Mvh
m_t_j
jp
464
jpn
523im -99
min bmw 318is -88a med m40 gjorde precis som du beskriver!!
jag provade med k-sprit, och lite av varje.. men inget funka så jag ringde på englunds i luleå och fråga vad det kunde bero på..
han var till 99,9% säker på att det skulle vara en addapter kabel som sitter på luftmassa mätaren så han slog på datorn och sa att de fanns 3st addapterkablar i skåne så jag beställde hem en sån och satte dit och sedan dess har bilen aldrig ryckt nå mer.
BMW skulle visst ha kommit ut med ett medelande om de där addapterkablarna 1991.

PS kablen var ganska dyr den kosta 1500kr..
men de är det ju värt!!

mvh/jpn

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag tror mer på bränslepumps relä eller bränsle pumpen... Luftmängdsmätaren vet ju inte när bilen kör i uppförbackar :)

Det vet inte min ialla fall.....

---
Min E30: Länk

/Chrille
jp
464
jpn
523im -99
deejaywasp: har ingen aning varför det var som det var, min slutade då iallafall att rycka när jag satte dit den så kallade addapterkabeln! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.