AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.444

Civilpolis och BMW Av vägen efter biljakt... (Bilder)

Länk
Gemini__
Oj, kunde gått mycket illa det där. Fanns träd och stolpar precis bredvid bilarna. En sak är lite konstig, 3-seriebilen har värsta sortens navkapslar från Biltema bak, medan det fram sitter original M3 Motorsport-fälgar.

Mvh:
Thomas

Länk
Gemini__: BMW-föraren hade kanske kört på strippen nyligen och ville inte slita på däcken som sitter på M3-fälgarna? :)

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
En Z3 som gått av vägen: Länk :'(

/Masten

Jag har CABstinens!
Fick själv bevittna en civilar-saab preja en Chrysler i lördags, action på hög nivå ;-)
Gemini__
ThaMaztr: Ja så var det nog hehe, bara det att de "råkade" använda en stripp som låg på allmän väg. Därav snuthänget. =) Nu börjar det klarna allt.

//Thomas

Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
bmw320 : preja ? jag trodde inte polisen fick utsätta NÅGON för fara vid biljakt.

De får inte ens köra ikapp en förare som kör extremt fort för då kan någons säkerhet äventyras och de skall fortsätta jakten på behörigt avstånd.
wedel - Preja är kanske fel ord, men de satte stopp för honom iaf genom att köra in i sidan på chryslern. Bilen står kvar på samma ställe än och det är mer än en repa på sidan s.a.s. Körde förbi precis när poliserna var på väg ut ur sin bil så jag vet inte vilken hastighet de höll vid tillfället.
Visa användare
40
SLITI
330D Touring e46 -03
535D F11 -11
polisen får inte ens jaga mer än 2-3 km
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
SLITI: Var har du fått det ifrån?
k1mzo: "Poliser med hjärna kör bil med stjärna" :)

/Masten

Jag har CABstinens!
Kunde inte V70 köra därifrån??...det var ju liksom inte Grand canyon han stod i....

Drive hard or go home..!
får verkligen den svenska polisen "preja" eller köra in i den jagade bilen??!

To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
I göteborg så avbryter polisen jakten vid 100 hm/h i tätbebyggt område. Lyssnar på polisradio!

///Tomten
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
När dom väljer att avbryta jakten är en sak som är upp till den enskilde polismannen/kvinnan eller av högre befäl!

Dom får preja av bilar och dessutom även skjuta sönder däck mm, bara det krävs för att "lösa uppgiften"! Men det finns en hel del dom måste ta hänsyn till också!

Aldric
Hmmm .. jag trodde det skulle vara mer mos i polisbilarna. Eller är effektsiffrorna på dom sidorna bara det som tillverkarna uppger från början, och sen får vi inte veta om eventuellt trim? För att använda en SAAB 9-3 med 150hk till att försöka jaga ikapp känns ju lite sådär ... ;). Speciellt med tanke på hur många effektstarka bilar det trots allt finns på våra vägar idag.

"Citius, alius, fortius"

MvH
Dennis
Visa användare
40
SLITI
330D Touring e46 -03
535D F11 -11
stavros: vet det med egen erfarenhet!! efter domstol!
kommer bara inte ihåg hur många km det var!
då handlade om inne i stan!
Ni vet Volkswagen's Caravelle-bussar, "pikébussarna" sägs åtminstone göra 200 blås. Rätt bra för ett sådant vindfång, och det gör dom inte med orginaleffekt, trots V6'an!

Detta har jag hört i andra hand från en som servar några av polisens bilar... Sen om det är sant.. tja, jag vill inte vara först att få veta :)

- psst, lita inte på ovanstående... ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.