AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
689

Passar 745 turbo topp packningen på en 535 ?

frågas com

Mvh zacka

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
det ska inte va nå probs vad jag vet
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Är det inte samma packning till 745 och 535:a!
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Jorå, d passar fint.

jimpa
Är det nån skillnad annars på material eller tjocklek på både packningarna ?
ska konvertera en 535 o vill veta om det är värt o byta till 745 packning

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Dom e identiska, samma ordernr till bägge bilarna. Satsa på Biturbo-packningen. Dyr som guld, men funkar jävligt bra. Om du ska turbomata förstås, vilket jag misstänker du menar med konvertering.

jimpa
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
AlpinaJimpa: angående biturbo packningen. visst går den att återanvända? alltså man kan skruva av toppen några gånger och använd den på nytt!? hur mycke vågar man ladda med e sån packning?
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Nej, den ska inte gå att återanvända, därför e d bra om du gör blocket riktigt plant, då ska d mkt till innan den ger sig. Har en kompis som laddar 1.8 i en 3.5a, så det håller en hel del. Jag laddar 1.1 och har ARP-bult, känns äntligen säkert nu.

jimpa
Okej det låter intresant
Vad går en sån packning på då ?
Vart får man tag på en sån ?

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Går att beställa från BMW, men dom vill gärna ha ett chassinr på en Alpina av nån anledning. Tog tid att få hem och går på ca 4000 utan rabatt.

jimpa
då är ju köhler billigare, säkert bättre också
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Länk B10 Biturbo toppakning

Jeg bestilte tre lags stålpakning hos en motor tuner her i norga, VSmotor, på 2mm tykkelse.. De fleste tunere skaffer nok dette..!
hehe, det va inte billigt det där
då är nog som nån sa att et är kanske värt o satsa på en köhler packning isåfall

Men ska prova o köra med original packning o kolla hur länge den hänger med, håller inteden så får man se vad är nästa :)

Mvh zacka
tack för sidan, där fanns det andra intresanta saker också

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
O-ringa... Enkelt, då slipper ni problemen.

Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
det er mye enklere å legge inn en bedre pakning, enn å o-ringe blokken vel? og da kan man jo også bruke 12.9 bolter, istedet for ARP som er MYE dyrere..
onödigt att testa med org packing, inte så kul om toppen spricker eller nåt, ring köhler
Klart det är lättare att bara skaffa en bättre packning än original.. men river man motorn så är det ju enkelt att oringa och det är ju inte så stora pengar i det typ 1000kr.. Jag betalade 650 för o-ringning + planing av blocket.. och då håller det förhoppningsvis, iaf bättre än med en svindyr packning.

Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
mken om vi säger så här så tar juha ut 390 bänkafde hk med bmw 745 turbo med original packning o ett laddtryck på över 1 bar
hade inte tänkt mig att ha 400 hk direkt, men 320-350 hk som max

ska ändå prova origonal + ev oringning oxå få se hur det bli

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.