|
|
|
|---|---|
|
Jaha, va ute o söndagsåkte litegrann i de vackra vädret. trevligt. Men i en rondell kom ett såntdär härligt ljud "det-låter-dyrt-i-onödan"-klonk , och sedan rasslar det lite bakifrån, och jag konstaterar nöjt att drivningen upphört till förmån för rasslet. "Diff-usling" tänker jag när jag kollar under bilen med Drive i - kardanen rör sej fiint, men inget annat kul händer - förutom sporadiskt rassel.. Tänker att det låter likadant som när kronorna rasar ur plånboken.. Bogsering hemåt - massor med folk ute å går som får sej ett gott skratt.. pinsamt. Mycket pinsamt. Dessutom bogserad av en Audi.. Men väl hemma konstaterar jag att det bara var yttre knuten på drivaxeln som lämnat in - efter bara 32000 mil (minst). OK, någon som råkat ut för detta? Verkar inte vara så vanligt när jag sökte på det. Var hittar man en fräsch axel - för det enklaste är väl att byta hela??? Och vad kostar en sådan?? Måste få ihop skrotet omgående.. "spännande män, luktar diesel" | |
|
Kolla in Länk Mvh |
|
| Det hände mig två gånger på min 325i -92. Första gången började det bara knaka lite men andra gången gick knuten i bitar och drivningen upphörde. Även jag blev bogserad hem av en Audi. :-) Komplett axel kostade 1200 på bildelsbasen båda gångerna. Bytet var enkelt. | |
|
jepp, enkelt va det å byta, 1500:- kosta axeln på skroten.. Helt otroligt nog fick jag en som varit på en -95 som gått 11000 mil bara.. Importbil.. tar det med en nypa salt.. Och den jag hade som gått 32000 såg lika fräsch ut.. men bra blev det ju!! "spännande män, luktar diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.