AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.069

Ska man köpa en bil som har lackerats?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
..Ägaren har bild bevis att han fick repor på bilen då han väjade för ett rådjur, jag har sett bilderna. I samband med det så betalde försäkringsbolaget lackering av hela bilen. Ska man våga sig på en sån bil?

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Av vilken anledning skulle du inte våga?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Min är med omlackerad, efter en nyckling iofs men dock.
Varför skulle man inte våga det ?
Kolla så jobbet är bra utfört och det inte är spacklat en massa så är det nog ok gissar jag.

Min 528i Touring
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Robert Lundberg//

Det kan ge intryck av att bilen varit krockad etc.

tsaros//

Det ser ok ut av det jag såg.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Gå till en billackerare och be dom mäta tjockleken på lacken, på det viset kan du försäkra dig om att det inte bor en massa spackel under den fina lacken.
En sund manöver oavsett om man vet att bilen är omlackad eller inte.

Min 528i Touring
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Vadå , är lackeringen bra gjord köper man ju hellre en omlackad bil då den ser ut precis som ny.

använd naglarna och knacka på bilen så känner man snabbt (och hör) om det är mycket spackel.
det tar ett tag att gå över en hel bil men man kan också se i bra ljus för spackel sjunker alltid lite om det är ett tjockt lager.
Nog ingen risk att den är omlackad om det är bra gjort, jag har nyligen lackat om hela min bil, det var INTE för att den varit krockad eller något, jag ville bara att lacken skulle vara i toppskick. Dessutom ville jag inte ha färgskiftningar genom att bara lacka huven och frontspoilern. Bara för att bilen är omlackad behöver det inte betyda att det är något dåligt. Lycka till.

Mvh
Hawar
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
OM lackeringen dessutom kom som en följd av en skada där försäkrginsbolag är inblandade, är väl sannolikheten stor att det blir bra gjort.

Blev själv bestulen på diverse delar på bilen, bland annat listerna. Hur de hade fåt av dem vet jag inte men fina repor på dörrarna hade de lämnat kvar.

Detta var ju en kostnad som försäkrginsbolaget stod för så vi lämnade bara in till bmw sen tror jag de lackerade själv, elelr lämnade till deras standard lackerar i alla fall.

Ägaren till den bil du vill köpa borde väl gått igenom samma förlopp ungefär?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.