|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
MJ_MJ_MJ |
hej har fått mina kattar bytade hos jarls, dom btade kattarna på en dag samt gick över bilens felkoder med sin testdator (samma som BMW har DIS), dom gjorde jobbet snabbt, jag fick gratis lånebil över dan och dom besiktigade bilen till mig. lämnade den på morgonen och fick tillbaka den vid 5, klart! kan varmt rekommendera jarls, vet inget om ferrita men det är ju upp till dig! måste säga att jag tycker det är konstigt med givarna, det rätta sättet med ditt fall vore att byta kattarna och sen kolla koderna, igensatta kattar kan orsaka både det ena och andra felet, vem vet kanske bytar du de andra grejorna i onödan! /MJ |
|
MJ, vad gick kalaset på för dig? Det är ett år till besiktning för mig så detta är jag ganska lugn för. Jag kommer troligtvis rensa kattarna i helgen, men jag behöver nya Lambdasonder. Någon som vet om det finns några som fungerar lika bra som original men är billigare? MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
|
Har hört att det brukar bli problem med lambdor som inte är original, däremot har Länk bra metallkärnekattar för 1850:-/st. (sänkt pris!), kolla under produkter/sportkat! Mvh |
|
|
Är det skadligt för bilen om lambdasonden är defekt eller som på min, suger tjuvluft? Jag talade med EU bildelar nu. De har universallambdor billigt men han rekomenderade 'Walker's lambda som är gjorda för 540i. Kostar 1870:- för 2st inkl kablage. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
|
Nu är nya Lambdasonder beställda, BMW original blev det då jag vill att bilen ska må bra snart. Jag kommer troligtvis att byta dessa i helgen. Nu är dock funderingen på hur jag ska göra med kattarna. Köpa nya är inte aktuellt just nu då bilen har, och kommer kosta mig tillräckligt denna månad känns det som... :( Jag lyfte upp henne i helgen och kröp under och kikade lite på kattarna och hur lambdasonderna sitter. Avgasrören är delade strax bakom kattarna men var är de delade nästa gång framåt? Är det halvt omöjligt att komma åt att dela dem där? Jag vill ha ner kattarna så jag kan greja med dem utan att stå/ligga under bilen. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
MJ_MJ_MJ |
hela kalaset gick på 12000:-, förhållandevis billigt med tanke på det bemötande och service man fick. bilen har aldrig gått så bra och ljudet har dessutom blivit bättre :) |
|
YES! Rensade kattarna i helgen samt bytte lambdasonder. Nu går bilen som en dröm! Ett helt underbart drag på samtliga växlar! Lite burkigt ljud med tomma kattar men det kan jag leva med om hon går såhär bra! :) Otroligt bra drag upp till 250 men då jag lägger i 6an så är den lite trött, hon gick upp till 260 men mycket mer än så ville hon inte. Vad kan jag sätta på för kattar som uppfyller följande krav?: *inte tappar nuvarande effekt *inte låter mer i kupén än originalkattar *klarar besiktningen MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En 540 cat böts på Bil&El för ett par veckor sedan, de köpte motsvarande originalkat från Länk de hade tydligen full koll på vad som gick åt för det kom med rätt rörböjar också. De hade visst bytt en del 540 cattar också. Metalliska racekattar är kanske lite bättre flås i kan jag tänka mig. Märkte inget oljud av sådana i Askens Krutis i allafall, var väl lite mera ljud bakom bilen. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.