AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.834

Hjälp med låst E36:a nuuuu!

Visa användare
25
Rawen
535iA -90
Bilen är hellåst, vi har tagit oss in i den med ståltråd och vevat ner rutan .Går inte att låsa upp den inifrån heller, har bara en nyckel som är till tändning och förarsida, Knopparna går att dra upp men inget händer, elen funkar i bilen , kollat säkringar.
Hjälp vad kan det vara för fel kan nåt hoppat loss i dörren kan det vara nån kortslutning, har prövat nödöppning inget som funkar.
Om det är nåt fel i förarsidans dörr varför funkar inte resten då? Precis som om hela bilen gått i baklås, kommer inte in i bagaget och kan inte tanka, får klättra ut och in genom fönstret om jag ska nånstans, Tips? Skulle så himla gärna vilja slippa betala hur mycket som helst för att den ska bli bra igen.
Rawen

///Alex
TobbeBMW
Tjenare!!
Låter som du skulle ha fått något elektriskt överslag alt kortis inom ditt centrallås som har gjort att det gått i baklås, har du provat att nollställa hela bilen genom att ta bort batteriet under 15 min??

Kom felet bara helt plötsligt eller??
Visa användare
25
Rawen
535iA -90
var inne och handlade i morse, när jag kom ut så kunde jag inte få upp bilen, batteriet sitter i bagaget, kommer inte in där, förslag?

///Alex
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Har inte kikat så mycket på farsans sedan, men på min coupe kan man ju säkerligen krypa in från baksätet... ingen möjlighet i sedanmodellen?

mvjh Sahlin
Visa användare
25
Rawen
535iA -90
Man kan inte det vad jag vet, något annat tips?
Blir helt tokig, måste ha bilen kan inte kasta in frugan och barnet genom fönstrena varenda gång och tanken räcker ju inte hur länge som helst heller, läste nåt om att man kunde koppla på nåt batteri bak vid nummerplåten för att få el och få upp bakluckan men jag har ju ingen nyckel till den så det spelar väl ingen roll.

///Alex
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Rawen finns det inte några batteripoler i motorrummet så man kan bryta strömmen? Vet ej riktigt hur det ser ut men det borde gå att bryta strömmen där.
Visa användare
25
Rawen
535iA -90
vet ej kanske nån annan vet , jag är helt desperat, fattar inte att bilen bara låst sig så här

///Alex
Andie_83
Om du skruvar av dom två runda locken som sitter på sidan av säkringsboxen så bryts all ström, då den ju inte går in genom säkringarna längre. På så sätt borde det funka. Anledningen till att du inte kan öppna inneifrån är antagligen för att bilen ligger i dedlock (du låser bilen, och vrider sedan nyckelen ett steg till). Då går den inte att öppna inneifrån utan att låsa upp dedlock igen. Testa dig fram, och skriv annars igen. Lycka till

Ha det bra

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Visa användare
25
Rawen
535iA -90
alex fru/ han är nere å kollar nu, hoppas det funkar , skulle sett synen utanför mataffären när vi tog oss in i bilen, *skratt*

///Alex
Visa användare
25
Rawen
535iA -90
förresten varför finns det där läget deadlock, jag såg det innan när jag kollade vad andra haft för problem/Misan

///Alex
Visa användare
25
Rawen
535iA -90
det funkade inte med att bryta strömmen heller!
måste vara låsmodulen som är kass eller nåt..
finns det nån mer som har nåt förslag??
tacksam för hjälp!

///Alex
dw
119
dwedin
318i Touring -00
Som ovan skribent skriver så finns det ett deadlock läge på bilen, prova att vrida nyckel åt vänster eller höger o håll kvar den i detta läge för att aktivera/avaktivera deadlock läge på låset.

Andie_83
Deadlock finns för när du låser bilen med deadlock så kan man inte slå in rutorna och öppna därrarna, även om du drar i handtaget eller låsknoppen så händer inget. Du ska vrida nyckelen framåt för att låsa upp det, funkar inte det så är den nog kass. Har du larm och sånt? Det kanske har lagt sig ivägen för låsen, låter iofs väldigt långsökt. Finns någor trams med huvudnyckelen också, typ om låser du med den så måste du låsa upp med den då ingen annan nyckel funkar. Men du hade bara en nyckel?

Lycka till

MVH

//Andy

Visa användare
25
Rawen
535iA -90
vi har bara en nyckel ja, men ska man vrida åt höger en stund då för att få upp det?

///Alex
Andie_83
Vrider du åt höger så låser väl din bil, det gör coupén iaf. När du låst bilen så drar du den ytterligare höger för att låsa deadlock, och vänster för att låsa upp. Du kan inte bara låsa upp deadlock, utan låser du upp bilen så låser du upp deadlock. Kan du komma in i bilen, det kan du va? Riv ner dörrsidan på förardörren och se vad som hänt

MVH

//Andy

Visa användare
25
Rawen
535iA -90
problemet löst!!
det var inget elektriskt fel utan det var pinnen (kroken) som sitter på baksidan av dörrlåset (inne i dörrsidan) som hade hoppat bort.. nu är det fixat och bilen är inlämnad för försäkringslagning av en liten krockskada.

TACK SÅ HEMSKT MYCKET FÖR ALLA TIPS NI HAR KOMMIT MED!!

C U!!!
///Alexander

///Alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.