AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
428

17" M fälgar på en 1,9

Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Hej! skulle vilja ha tag i två fram fälgar till storebror M. Själv har jag en 1,9 ska montera dom bak då isåfall. Har två bakhjul som jag ev vill bli av med om någon år intresserad...?

Någon som vet vart jag kan hitta det? kan även tänka mig att köpa skadade och göra iordning..

Alternativet är att svetsa igen bulthålen och fräsa av centummet på org M bak hjulen 12mm och sedan fräsa upp nya bulthål och koner. Det går men inget man gör i garaget direkt...

Då blir jag troligtvis ganska ensam med org M hjul på en 1,9?

Någon som har några tipps/ ide?

Åka utan tak e gött!!
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
www.molway.com

finns i 7,5x17 och 7,5x18 till E36-Z3. Har du ingen m-bil och vill m-styla den är detta min varma rekommendation, men visst, du får ju inte den breda fälgkanten och 9:or bak då.
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Jasså, är den fälgen du pratar om likadan som M-fälgarna?

Tog ett mått med min enkla utrustning hemma och kom fram till att min org 16" fälg bredda 9 mm mer innåt hjulhusen än vad M fälgen gör + att den är bra mycket bredare så d är inte så konstigt att den sticker utanför :)

Så en fråga till om någon vet? om jag bygger om fälgen, alltså flyttar in den dom 9mm eller kanske tom 10-15mm borde den väl sedan passa väldigt bra på en 2.8?? eller hur ser orginalfälgarna ut till den? kanske samma axel som 1,9 fast bredare skärmar? dvs samma fälgar som 1,9? samma inpressning?

Ja, d e en hel djungel det här...

tack på förhand!

Åka utan tak e gött!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.