|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Är lite sugen på den här bilen men fanns verkligen Núrburgerring paketet till 3,6l ? Länk Ägaren vet inte om det är orginalmotorn som sitter i men den är reggad som 250kw (alltså 3,8l?) Visst står väl volymen på motorblocket? Tacksam för svar! /// Nicke | |
|
Tjena Nicke Skickar över ett mail till dig ang den där bilen. Kan vara mkt värt att veta. Mvh Per |
|
|
Nej, det såldes inget Nürburgring-paket till M5 3,6. Det introducerades till 3,8-liters versionen. Har den ställbar EDC-stötdämpning så är det monterat i efterhand av någon eller så är bilen en 3,8 helt enkelt. Du ser skillnaden snabbt på motorn, finns det tändkablar (under en plastkåpa) så är det en 3,6-liters motor, 3,8:an har separat tändspole till varje cylinder. Har du reg alt chassinummer (7 sista) kan jag kolla vad den var från fabrik och vilket datum den tillverkades. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Fälgstjärnorna ser ut att sitta fel på den förresten. De hör hemma på andra sidan (vänster). //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Hej! Tack för snabb respons, skulle inte klara mig utan detta forum! P3r: Har inte fått något mail än, lät ju mycket intressant. HD91: Har inte fått något reg.nr / chassinr än men hör av mig när jag har det! /// Nicke |
|
| Kan man inte tänka sig att det e en 92b, alltså 3,8, som det har skett ett motorbyte på? Verkar ju vara det rimligaste eftersom att ägaren inte vet om det e originalmotorn i bilen nu, men tydligen vet han att det e 315hk!(känns som han har en liten aning om vad som skett iaf?) Sedan vad det gäller motor-märkningen så e det enklast å kolla under motorhuven... Om M-power texten e på förarsidan av ventilkåpan så e det en 3,6:a om den e centrerad så e det en 3,8... | |
|
Har fått mer info om bilen nu och ska jag köpa den ska det vara till riktigt bra pris! Nicke |
|
|
Låter oroväckande det där NB: vågar du delge oss andra nån info?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
En annan tanke som slog mig var det här med "M3 speglarna", kan ju lika gärna vara så att det är det tillval som kom när 3,8:an introducerades=aerodynamic M rear-view mirrors. Kan alltså vara en sak till som faktiskt tyder på att det är en äkta 92b 3,8 dock motorbytt! Men jag tycker nog att du ska kolla det ordentligt med HD91!!! |
|
|
Eftersom jag inte kan verifiera uppgifterna till 100% vill jag inte lägga ut något här. I vilket fall ser den ut att vara i fint skick utvändigt! /// Nicke |
|
| Nike_Boy: om du blir 100 på det kan du väl släppa berättelsen här!?!?! | |
|
aerodynamik (M)-speglar introducerades som tillval till 93-års-modell av 3.8 Li E34 M5 - dessa var -standard- på 3.6 Li 93:års (US)-modell som byggdes parallelt med 3.8 Li-version (men enbart för USA)- |
|
| tp_88.. det spelar väll ingen roll om han inte berättar för dig? du ska väll inte handla den endå? eller har jag fel? | |
Gemini__ |
Kan vara intressant att höra i vilket fall som helst, även fast man inte är spekulant på bilen i fråga. Länk |
|
Är väl inget speciellt egentligen men ville inte skriva något innan jag hade hört det från ägaren. Motorn är bytt av någon anledning från en 3,8 till en 3,6. Samt så har ägaren sagt till en annan spekulant att den är skruvad. /// Nicke |
|
|
OK, ganska ovanlig kombination (samma som en M5 USA-93 dvs 3.6L motor och 3.8 "optik" mm), men den ska ju vara billigare med fel maskin, det finns inget entusiastvärde i en sån bil. Har du fått något chassinummer? Det kanske är USA-import :D. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
P3r: Precis som Gemini säger är man väl lika nyfiken ( minst ) som alla andra... Har du ont av det eller på något sett tog illa upp så ber jag om ursäkt... |
|
|
Nike_boy: låter riktigt lustigt att slänga i 3,6a i en 3,8... Men får man ett bra bud på en 3,6a och man har ont om pengar så kanske? Kanske är krångligt att byta dock..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.