|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vad skall det vara för dimension på insexnyckeln till växellådans oljeplugg och var hittar man en sådan | |
|
17mm om jag inte missminner mig.. tror att Mekonomen har ett "oljepluggsverktyg" för ett par hundra.. ser ut som ett hundben med 8 olika pluggar.. Hör med dom, annars kan ju en järnhandel säkert fixa fram en 17mm insex.. --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
| Tack för tipset, har varit på varenda dj...a OK mack idag och ingen har större än 15mm | |
ormen |
biltema har också ett hyffsat bra set Länk |
|
Nåt som jag gjorde var att ta en förlängningsmutter för gängstänger. 17 mm yttermått på sexkanten. Jag svarvade av ena änden för att få bort radien som är svarvad sedan tidigare på muttern. Sedan drog jag loss pluggen med hjälp av krafthylsa och spärrskaft. Muttern i sig är inte dyr, kanske fungerar utan att svarva bort radien på muttern också det vet jag inte. Efter att ha bytit olja i växellådan så hittade jag så klart min 17mm insexkrok, men det fungerade lika med mitt verktyg. Detta fungerar nog bara om pluggen inte sitter hårt som berget. Muttern i sig har ganska låg hållfastighet. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.