AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
491

Ditechjälp! topcoata i år eller vänta?

Förra ägaren till e36:an ditecade den i början på förra året...topcoaten gjordes runt mars-april tror jag (har inte pappret här). En ny topcoat skall ju göras var 18:e månad enligt vad det stod i pappret, vilket innebär att det infaller runt årsskiftet 04/05!

jag köpte bilen i november förra året, sen har den stått avställd fram tills att jag tar fram den i april detta året, den skall vara avställd under kommande vinter också....är det bättre om jag gör en ny topcoat i slutet av denna sommaren eller kan jag vänta tills nästa sommar iochmed att den har varit avställd vilket inte borde slita på topcoaten lika mycket?

MVH
Johan K
Hej.

Din bil har alltså bara rullat en sommar. Om bilen skötts på ett bra sätt utan för mekaniskt slitage i lacken. Då är två års intervall på återbehandling inga problem med DITEC (för garantins skull 1½ års intervall) . Är den blank & lättskött finns det ingen anledning att göra ny påbyggnad. MVH/ Jörgen STOCKHOMS BILVÅRD
Hej Jörgen!

jodå, lacken är väldigt blank och extremt lättskött! det mekaniska slitaget kan jag inte uttala mig om, men den förra ägaren har iaf inte kört bilen i maskintvätt vad jag vet! jag har enbart tänkt handtvätta den, så som det är menat :)

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.