|
|
|
|---|---|
|
Förra ägaren till e36:an ditecade den i början på förra året...topcoaten gjordes runt mars-april tror jag (har inte pappret här). En ny topcoat skall ju göras var 18:e månad enligt vad det stod i pappret, vilket innebär att det infaller runt årsskiftet 04/05! jag köpte bilen i november förra året, sen har den stått avställd fram tills att jag tar fram den i april detta året, den skall vara avställd under kommande vinter också....är det bättre om jag gör en ny topcoat i slutet av denna sommaren eller kan jag vänta tills nästa sommar iochmed att den har varit avställd vilket inte borde slita på topcoaten lika mycket? MVH Johan K | |
|
Hej. Din bil har alltså bara rullat en sommar. Om bilen skötts på ett bra sätt utan för mekaniskt slitage i lacken. Då är två års intervall på återbehandling inga problem med DITEC (för garantins skull 1½ års intervall) . Är den blank & lättskött finns det ingen anledning att göra ny påbyggnad. MVH/ Jörgen STOCKHOMS BILVÅRD |
|
|
Hej Jörgen! jodå, lacken är väldigt blank och extremt lättskött! det mekaniska slitaget kan jag inte uttala mig om, men den förra ägaren har iaf inte kört bilen i maskintvätt vad jag vet! jag har enbart tänkt handtvätta den, så som det är menat :) MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.