AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
441

Bosch Telefon?

Hej

Jag undrar om man kan få igång en orginal monterad telefon av märket bosch, det är inte en gsm telefon?

Andreas
Länk
Det står att den inte accepterar kortet som man stoppar i kortläsaren, ska det vara ett specielt kort till d-net telefoner?

Andreas
Speciellt kort: ja (som bara funkar i D resp E netz dvs i Tyskland ( och kanke Österrike))

Så se om du kan hitta dito GSM telefon och byta ut den till, annars får du låta den sitta för syns skull...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Jag har letat lite på internet och kommit fram till att min telefon är en c-netz och den är analog och arbetar kring 400mhz, kan man inte bygga om den till en e eller d-netz telefon, för det verkar vara samma digitala nät som gsm.
Jag citerar mig själv från tråden jag länkade till:

"C-Netz   an older German analog mobile phone network now limited almost exclusively to car phones. This system was scheduled to be retired at the end of 2000.

D-Netz   Digital network used by the two competing companies T-Mobile (Deutsche Telekom, D1-Netz) and Vodafone (D2-Netz)

E-Netz   A German digital mobile phone network started in 1994. This high density system allows cell phones to function at a low wattage of from .25 to one watt of power. Until Oct. 1998 the only provider using the E-Netz was E-Plus. Since then O2 online is also on the E-Netz.

De senare två är GSM nät MEN är "anpassade" för Tyskland ( och Österrike) dvs små men betydande avsteg från den internationella GSM standarden gör att dom inte funkar här, ( tror Robsarve och Folke kan lägg ut texten om GSM i timmar för den vet girige...)

C-net = 450 MHz
D-net = 900 MHz
E-net= 1800 MHz "

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du kan inte bygga om den till nåt användbart i telefonväg här i Sverige, tyvärr.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.