|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar om man kan få igång en orginal monterad telefon av märket bosch, det är inte en gsm telefon? Andreas | |
| Länk | |
|
Det står att den inte accepterar kortet som man stoppar i kortläsaren, ska det vara ett specielt kort till d-net telefoner? Andreas |
|
|
Speciellt kort: ja (som bara funkar i D resp E netz dvs i Tyskland ( och kanke Österrike)) Så se om du kan hitta dito GSM telefon och byta ut den till, annars får du låta den sitta för syns skull... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Jag har letat lite på internet och kommit fram till att min telefon är en c-netz och den är analog och arbetar kring 400mhz, kan man inte bygga om den till en e eller d-netz telefon, för det verkar vara samma digitala nät som gsm. | |
|
Jag citerar mig själv från tråden jag länkade till: "C-Netz an older German analog mobile phone network now limited almost exclusively to car phones. This system was scheduled to be retired at the end of 2000. D-Netz Digital network used by the two competing companies T-Mobile (Deutsche Telekom, D1-Netz) and Vodafone (D2-Netz) E-Netz A German digital mobile phone network started in 1994. This high density system allows cell phones to function at a low wattage of from .25 to one watt of power. Until Oct. 1998 the only provider using the E-Netz was E-Plus. Since then O2 online is also on the E-Netz. De senare två är GSM nät MEN är "anpassade" för Tyskland ( och Österrike) dvs små men betydande avsteg från den internationella GSM standarden gör att dom inte funkar här, ( tror Robsarve och Folke kan lägg ut texten om GSM i timmar för den vet girige...) C-net = 450 MHz D-net = 900 MHz E-net= 1800 MHz " Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Du kan inte bygga om den till nåt användbart i telefonväg här i Sverige, tyvärr. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.