AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.826

Byte av växel olja

Sida 2 av 2
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Kolla längst ner på det mektips som hänvisades till längre upp på sidan, vet ej säkert om det ser lika ut på din 520 som det gör på den bilen på bilderna, men där står utförligt för denlådtypen iallafall!

///Magnus
Wo
105
Wohlfie
BMW 520IA 24v
som jag fattar det så trycker man in oljan i en plugg som sitter under på tråget? kan detta stämma rinner inte oljan ur då?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Är inte tråget högre i bakkant? I så fall sitter påfyllningspluggen långt bak på tråget. Se till att oljan håller 30-40 grader när du fyller på tills det rinner över. Sätt tillbaka pluggen lätt, starta bilen och låt den stå på tomgång i läge N. Ta bort pluggen fyll på tills det rinner över. Klart!
Wo
105
Wohlfie
BMW 520IA 24v
högre. nja jag tycker det är hel rakt.... kanske fel men så ser det ut.. jag ringer bmw imorogn o hör med dom måste ha hem saktill detta också.
Visa användare
83
MatteKing
520iA -95
Hejsan!

Ska även jag ha ATF-olja till min låda?
Heter den bara ATF?
Kan inte mycket om olja.. Inte ett skit faktiskt.. hmm

Det står väl under bilen på lådan vilken olja det ska vara men det skulle vara skönt att ha oljan med sig när man ändå håller på att lyfta upp den kära bilen..

/ Matte!!
Torda
Har just bytt växellåda efter att den gamla havererat, men jag har en fråga angående påfyllningen av oljan. Spelar det någon roll om man har "P" eller "N" ilagd, när man kollar oljan?? Jag har sökt runt i forumet och får då båda alternativen som svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.